Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Ble nektet nattmat" - språklige krumspring i media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-24, 09:48   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ble nektet nattmat" - språklige krumspring i media

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Her var jeg jo litt upresis, jeg ser det. Poenget mitt var at de HAR jo mat man kan spise uten gluten. Man KAN spise burger uten brød (jepp, har skjedd lillesøster flere ganger), men med tilbehør. I Sverige er pommes friten glutenfri (sier de), jeg har ikke sjekket i Norge, men enig i at det ikke går med løkringer i samme frityr. Jeg vil jo også tro de har salat, og de har jo type is og noe uten gluten. Jeg er selvsagt enig i at dette ikke er fullstendige måltider eller en god standard, men jeg synes også det er misvisende å si at de ikke har glutenfri mat fordi de ikke har et glutenfritt burgerbrød. Det riktige er vel at de ikke tilbyr glutenfrie alternativer etter en viss tid. Noe jeg også synes er veldig dust.

Niks, ingen salater, og is er vel ikke akkurat mat. Å bestille en burger uten brød er det eneste alternativet, som jeg kan se.

Gammel 03-06-24, 09:49   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Men mediavinklingen var dust, ja.

Gammel 03-06-24, 10:15   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Niks, ingen salater, og is er vel ikke akkurat mat. Å bestille en burger uten brød er det eneste alternativet, som jeg kan se.

Stemmer, de har faktisk ikke salater, så rart (sjekket menyen på nett nå. Ble sulten). Jeg er selvsagt enig i at is og milkshake ikke er mat, men synes bare alle formuleringene er gale, både at man blir nektet mat og også at man ikke kan kjøpe mat. At den maten man kan kjøpe er dårlige alternativer er jeg jo enig i. Vi kan kanskje oppsummere med at det meste er merkelig her.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.