|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Streiker for større forskjellerOg en siste ting (bare for å spamme litt). Hvis det var så himla viktig for LO å ha samme avtale som Akademikerne og Unio, for å sitte i samme rom, kunne de jo gått over på samme avtale, med bare lokale forhandlinger. Men da mister LO makt sentralt. Så det vil de ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streiker for større forskjeller
Det ville vært veldig rart om LO skulle gå inn på en avtale som legger mer til lokale forhandlinger når de har vært mot det siden tidenes morgen, da.
![]() |
#3 |
villende
|
Nå er ikke Akademikerne kjent for å streike så veldig ofte. Jeg har vært medlem siden jeg var student, og kan huske én streik i løpet av alle årene jeg har vært i arbeid. I løpet av de årene jeg har vært tillitsvalgt, har Akademikerne Stat aldri streiket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Så tvungen lønnsnemnd vil sannsynligvis i dette tilfellet føre til et positivt utfall for de streikende? Hva betyr dette for Unio som fortsatt er i streik, bør de håpe på tvungen lønnsnemnd de også? For noe mer forhandling kommer det jo ikke til å bli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror forrige Akademikerstreik var i 2006…?
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
Jeg skrev «de andre» og det er jo lite presist. Jeg ser den. UNIO har i hvert fall ikke lykkes spesielt godt med sine valg de siste forhandlingene.
![]() |
|
|