|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Bruk av tørketrommel?Vi har hatt vaskemaskin + tørketrommel på vaskerommet i kjelleren, og tørketrommelen er blitt brukt til håndduker og undertøy, det er egentlig det eneste.
|
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Bruk av tørketrommel?Vi tromler 60-vasken: undertøy, håndduker og sengetøy.
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bruk av tørketrommel?Bukser med noe strech skal ikke tromles. Det samme gjelder vel i grunnen alt av syntetiske materialer, så alt av treningstøy bør heller ikke tromles.
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruk av tørketrommel?
Samme her.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bruk av tørketrommel?jeg tromler egentlig bre håndklær og sengetøy sånn ca, men den er god å ha til det da
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Bruk av tørketrommel?Jeg tromler alt du nevner, med unntak av jeans.
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Bruk av tørketrommel?Jeg tromler håndklær, undertøy og sokker, samt sengetøy. Men, for mange år siden kjøpte jeg en rimelig avfukter. Den er gull da podens digre, tykke hettegensere osv skal tørkes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bruk av tørketrommel?Jeg tromler stort sett bare sengtøy og håndklær/kluter. Av og til strømper, boksere og t-skjorter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Klar
|
Sv: Bruk av tørketrommel?Jeg har også kombinert vask og tørk, og tørkefunksjonen der er ikke som i en vanlig tørketrommel. Den har bare en innstilling for tørking, på veldig høy temperatur. Tørketrommelen jeg flyttet fra hadde egne programmer for forsiktig tørking av alt mulig rart, så den brukte jeg mye. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Ja, dette beskriver vår tromlepraksis også. Jeg tromler undertøy, sokker (som krymper), kluter, håndklær, sengetøy og klær det ikke er så farlig med, typ kosetøy, samt velour for å få opp fluffen.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bruk av tørketrommel?Det som Tallulah sier er omtrent det samme jeg praktiserer. Av collegetøy tromler jeg jentene sitt, for det er uansett voldsomt oversized. Men ikke den lange slampen av en guttunge sine college-/hettegensere og joggebukser, for da blir de for korte i armer og ben. De strekker jeg ut før jeg henger dem opp.
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Sv: Bruk av tørketrommel?Her tromles alt unntatt ull, silke og joggesko. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Bruk av tørketrommel?Her tromles ingenting. Vi har ikke tørketrommel.
|
|
|
#14 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Bruk av tørketrommel?Jeg tromler håndklær, kluter, sengetøy, sokker, undertøy og alt av klær som er merket med at det tåler trommel. Jeg tromler også ull siden vi har ullprogram på trommelen. Det eneste som ikke går i trommelen er i grunnen BHer, jeans, noe pentøy, noe yttertøy/turtøy og noen av toppene mine.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Bruk av tørketrommel?Vi tromler bare håndklær og sengetøy. Merker veldig stor forskjell på slitasje før og etter at vi fikk tørketrommel. Før varte håndklær og sengetøy "evig", nå blir de slitt og må byttes ut etter noen år. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Bruk av tørketrommel?Jeg synes det er spinnvillt å henge opp sokker til tørk hvis man har trommel.
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Alt dette.
|
![]() |
|