Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-24, 21:39   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Gårsdagens debatt var helt krise, faktisk.

Trump er jo Trump, men hva er det demokratene tenker på?!? Hvordan kan amerikanerne la presidentvalget bli en personkult? Det virker som både det republikanske og det demokratiske partiet er fullstendig gissel for hver sin totalt upassende presidentkandidat. At Trump tenker på seg selv og ikke landet og verdens beste er ikke overraskende, men at ikke Biden innser at nok er nok er uforståelig.

Med demens og parkinson i familien tenkte jeg dessverre det samme som den norske legen, før jeg leste intervjuet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-24, 22:52   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Jeg hadde klokka på i natt, for å se det direkte og jeg er helt enig med deg. Innholdet i det Biden sier, er som oftest forståelig og i langt mer sammenheng enn det Trump serverer, men siden man også har øyne å se med, ble det jo helt grusomt å se på. Jeg satt alene og gremmet meg. Hva kan de gjøre? Det er vel for sent med en ny kandidat, iallfall en som ikke er Obama. Er det lov å be til høyere makter om et mirakel her? Jeg tror Biden rett og slett er gammel, det er det som «feiler» han mht energi, talefeil og annet surr. Trump derimot er ond, diktatorisk og et levende helvete. Stakkars oss alle sammen om han vinner.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-24, 23:35   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skremmende. Det er rett og slett skremmende å tenke på. Det begynner å bli i seneste laget å få frem en annen kandidat. Men dette blir ikke bra uansett

Gammel 29-06-24, 10:11   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk helt ubegripelig. Man skulle jo tro at Biden hadde oppegående folk rundt seg, som kunne si at nå har du gjort ditt, hvil på laurbærene og la yngre krefter overta. Men han trenger jo ikke høre etter ...

Jeg syns det er skremmende, og er helt enig i Teflona sin karakteristikk av Trump.

Gammel 29-06-24, 10:27   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jeg var ferdig med å bli sjokkert av amerikansk politikk, men dette tar kaka.

Gammel 29-06-24, 10:52   #6
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg er hundre prosent enig i betraktningene deres, men samtidig, hvis pri 1 er å unngå at Trump blir valgt (og det mener jeg det er), så er jeg slett ikke sikker på at sjansene for det øker hvis Biden trekker seg. Dessverre.

For en uverdig situasjon landet er i.

Gammel 29-06-24, 11:06   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og alle støttespillerne som er helt «dette går så bra», tenker de ikke på at han kommer til å være nesten fem år eldre enn dette mot slutten av neste presidentperiode?

Gammel 29-06-24, 11:15   #8
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det blir helt «Weekend at Bernie’s».

Gammel 29-06-24, 11:26   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biden er åpenbart for maktsyk til å trekke seg, ellers hadde han gjort det for lenge siden. Jeg tror ikke lenger han bryr seg om demokratenes framtid, bare sin egen stilling. Han har mistet gangsynet (det har fest sammen med Märtha sitt et hemmelig sted). Jeg er redd det eneste håpet er "divine intervention" av en eller annen art, hvis demokratene skal hale dette i land. Jeg har virkelig gitt opp. Over 300 millioner innbyggere, og dette er de beste kandidatene de kommer opp med? Det skremmer meg.

Sist redigert av My : 29-06-24 kl 14:56.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 14:13   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt sikker på at Trump vinner nå. Tror ikke Biden trekker seg, og jeg har skjønt det sånn at hvis de bytter kandidat mister de alle kampanje-pengene, med mindre de går for Kamala Harris. Og jeg tror desverre ikke at hun kan vinne heller. Jeg fatter ikke hvorfor de lot Biden være kandidat igjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 14:52   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, hvorfor er ikke Harris mer på banen?

Gammel 29-06-24, 16:00   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og alle støttespillerne som er helt «dette går så bra», tenker de ikke på at han kommer til å være nesten fem år eldre enn dette mot slutten av neste presidentperiode?

Jeg tror nok de tenker det ikke er så nøye å få ham til å fungere, bare å få ham valgt. Så kan apparatet rundt gjøre jobben.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ja, hvorfor er ikke Harris mer på banen?

Fordi hun er en ikke-hvit kvinne.

Jaggu bra vi har fått oppstarten på beredskapslager for korn. Nå gjelder det bare å fylle det opp så raskt som mulig, og øke til mer enn tre måneder. Totalberedskapsmeldingen blir også viktig.

Gammel 29-06-24, 18:48   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det blir helt «Weekend at Bernie’s».

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 19:15   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de burde snu seg rundt og finne en noenlunde normal sentrumsorientert hvit mann i 50-årene (de finnes jo!) og bare skyfle ham gjennom. Anyone will do.

Gammel 29-06-24, 19:57   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hvite menn med bakgrunn fra Hollywood oppfordres til å søke"

Gammel 29-06-24, 20:02   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det kan funke. Vise at de tar ansvar, rett og slett. For Biden virker ansvarsløst.

Gammel 29-06-24, 20:11   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Utifra det jeg har lest synes jeg denne et ok:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...erstatte-biden

Gammel 29-06-24, 20:23   #18
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Med erfaring med demens i nær famile, tenker jeg at dersom Biden begynner å bli kognitivt svekket, kan det godt tenkes at han mangler selvinnsikt nok til å innse at han bør trekke seg. Og i så fall bør de som står han nærmest gripe inn. Både for hans egen skyld og landet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 21:06   #19
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det er ufattelig at vi diskuterer Biden og hans høye alder. Han har tross alt et godt apparat rundt seg som vil kunne hjelpe ham om han trenger det og stoppe ham om det trengs.

Trump, derimot. En mann som i realiteten forsøker å ødelegge demokratiet og som hyller Putin og Kim Jong Un? Jeg syns denne her summerer det opp:

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 21:14   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Enig i det Lille_meg, men poenget er jo at han først må bli valgt. Og det er det jeg er redd den høye alderen vil ødelegge for, først og fremst. Og apparatet rundt vil jo ikke få utrettet noe som helst, om frontfiguren ikke sanker velgere. En annen kandidat, nærmest hvem som helst, vil kunne dra flere velgere over på demokratenes side.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.