|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Har noen forslag til høyfjellshotell?Min datter (16) og jeg har lyst til å ta noen dager på fjellet i sommer, for litt frisk luft, fine turer og god mat. Men vi har en ikke så rent kort kravspesifikasjon, så her håper jeg FP kan hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotellHva med Norefjell? Topptur-ish til Høgevarde, ellers masse fine stier mener jeg å huske. De har spa, basseng og klatrevegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell
Ja, det synes jeg. Vi bodde da på Gaustablikk, som hadde god mat.
![]() |
#4 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotellNorefjell, eller dr holms på Geilo.
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Siden du nevner at yoga er ønskelig så må jeg tipse om Finnskogtoppen.. Jeg har ikke værtderselv, men hørt mye bra om mat og atmosfære der.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Beito Høyfjellshotell har nydelige Jotunheimen, og basseng. Men jeg har ikke spist der på 25-ish år så kan ikke uttale meg om standarden. (Bortsett fra Jotunheimen, da. Vakre, vakre Jotunheimen!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Fyri og Skarsnuten er fine hotell med god mat og spa/trening/turmuligheter i Hemsedal
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?I Trysil på Fageråsen er det et fint hotell med spa, sjekk bare om det er 18-års-grense. Fresht og nærme fine turmuligheter. Det er ikke amazing mat (det er det jo ikke på Farris heller), men det er en ok restaurant nede på sørsiden, hvis det ikke er så farlig å kjøre litt.
![]() |
#12 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Norefjell spa er veldig fint, men jeg blir stort sett alltid skuffa over maten dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
En som trener
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?
Takk, det er nyttig info! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Vi har kost oss i påsker på Rauland høgfjellsotell. https://visitrauland.com/rauland-hoegfjellshotell/
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Vi har vært flest ganger på Beitostølen. Mye pga at vi kan leie fin leilighet hvor vi kan ha med hund.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Gaustablikk holdt på med ombygging sist jeg var der, så kan være finere nå. Ser der ha velværeavdeling nå, det kan jeg ikke huske at de har hatt før. De har basseng og badstu inne og de har en badstu nede ved vannet for den som er litt mer frisksportig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
En som trener
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Det ble (blir, vi drar i morgen) Farris bad gitt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Kos dere på Farris bad! Jeg syns det er veldig fint der, og dere kan gå fin tur langs vannet og ut på neset til venstre for badet (mot danskebåten), der ligger det bl.a. en gammel kirke med en fin liten kirkegård. Og bøkeskogen, som 16-åringen kanskje husker fra Snøfall. Hungry Heart er nyåpnet ser jeg, bakgården der er veldig hyggelig (og instavennlig).
![]() |
#19 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?Hungry Heart er ikke i bakgården lenger, de er på torget. Anne Holt har nylig gitt en strålende "anmeldelse": https://www.facebook.com/share/p/8ywr36k6pHTLbtNc/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har noen forslag til høyfjellshotell?
Aha! Ja, jeg så de hadde nyåpnet, trodde det var i tilknytning til de samme lokalene. Tenkte på deg, alle mine gode tips til Larvik kommer jo egentlig fra deg.
![]() |
|
|