Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-24, 23:25   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg er ikke spesielt aktiv på kjøkkenet, men savner en kjøkkenmaskin til en og annen bolledeig, pizzadeig og muligens brøddeig om jeg noen gang kommer så langt. Jeg har ikke testet eltefritt brød en gang, så det spørs.

Hva bør jeg se etter, med god nok kvalitet til å klare eltejobben, som er lett å rengjøre og helst også har blender og visp? Og helst lavest mulig pris. Jeg har kikket på Finn, men kjenner at det ikke frister så mye med brukte kjøkkenapparater. Og mye av det som selges brukt er fortsatt overraskende dyrt.

Jeg hadde en gang en Kenwood Major Titanium. Dumme meg ga den i julegave til mannen. Noe som betydde at den ble igjen i huset da mannen ble en eks. Skikkelig urutinert! Men det er altså standarden jeg har erfaring med. Savner den!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-24, 09:07   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg flyttet og fra en Kenwood Major og kjøpte meg en Kenwood Chef, som er bittelitt mindre. Men takler deiger opptil 1 kg mel og har alt tilbehør som major-maskina. Bruker den flere ganger i uka. Fant den på tilbud på Elkjøp til rundt 3000 for et par år siden.

Gammel 11-07-24, 09:45   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Kenwood Chef XL eller noe. Det er lys nedi bollen. Liker den veldig godt!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-24, 10:01   #4
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Iom at du savner Kenwooden, så hadde jeg rett og slett villet kjøpt en ny.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-24, 12:19   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Kenwood Major, og er fornøyd med den. Men jeg tror at fordi bollen er så stor så fungerer det ikke å røre smør og sukker hvitt i den. Så hvis du vil lage kaker ville jeg kjøpt en som var mindre, eller noe helt annet. Men skal du bare lage gjærdeig spiller det jo ingen rolle.

Her er en test av ulike maskiner.
https://www.tek.no/samletest/i/lAe8j...oekkenmaskinen

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-24, 13:45   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Iom at du savner Kenwooden, så hadde jeg rett og slett villet kjøpt en ny.

Det hadde vært topp om økonomien tillot det.

Frukt, det husker jeg at jeg også irriterte meg over. Umulig å få hjelp til kakebaking.

Men det høres jo ut som Chef vil være mer enn nok til mitt behov. Er Chef Chef, med stor og liten bollestørrelse, eller er det mer å ta stilling til?

Gammel 11-07-24, 13:56   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler at Kenwood ganske ofte er på kampanje på Obs!, er den ikke?

Gammel 11-07-24, 14:59   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Her kan du sammenlignede ulike modellene.
https://www.kenwoodworld.com/nb-no/p...ien/c/00000013

Gammel 11-07-24, 17:20   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Føler at Kenwood ganske ofte er på kampanje på Obs!, er den ikke?

Jo, og på elkjøp og de butikkene der. Jeg ventet litt på en kampanje på omtrent det jeg ville ha. Jeg sparte ca 3000 fra fullpris. Jeg ville ha med blender.

Gammel 11-07-24, 20:02   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jo, og på elkjøp og de butikkene der. Jeg ventet litt på en kampanje på omtrent det jeg ville ha. Jeg sparte ca 3000 fra fullpris. Jeg ville ha med blender.

Gull! Hvilken modell kjøpte du?

Ser de har en Chef til 3500 nå, men antar den er ganske Basic?

Gammel 11-07-24, 23:49   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har titanum chef baker xl. Den har inkludert vekt og to boller, ikke noe av det er avgjørende for meg selv om det er kjekt. Den har som nevnt blender og det trengte vi. Bruksanvisningen er for både baker og baker xl. Når jeg sammenlikninger kapasitet hadde det holdt i massevis uten xl. For gjærdeig/brøddeig er det maks 2,1 kg for den mindre modellen og 2,5 kg for max modellen. 12 versus 16 eggehviter, eller 1 liter versus 2 liter krem. Så xl har mye større kapasitet enn strengt tatt nødvendig for vår husholdning på fem. Klart det sikkert er andre fordeler, men det virker ikke åpenbart at jeg hadde trengt å kjøpe en xl.

Gammel 12-07-24, 00:03   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har en Kenwood Major, og er fornøyd med den. Men jeg tror at fordi bollen er så stor så fungerer det ikke å røre smør og sukker hvitt i den. Så hvis du vil lage kaker ville jeg kjøpt en som var mindre, eller noe helt annet. Men skal du bare lage gjærdeig spiller det jo ingen rolle.

Her er en test av ulike maskiner.
https://www.tek.no/samletest/i/lAe8j...oekkenmaskinen

Jeg rører smør og sukker hvitt i min Kenwood Major. Men jeg bruker den gummi-røredingsen, som jeg ikke husker hva heter. Ikke vispen, og ikke K-spaden. Den andre.

Gammel 12-07-24, 00:37   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Flexivisp eller noe sånt heter den. Ønsker meg en.

Gammel 12-07-24, 03:06   #14
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom du ser på tilbod på obs og liknande, så sjekk styrke på motoren. Det er står forskjell på 900 og 1500 W, dersom du skal bruke blender og elte deig. Helsing frå ho som ønska seg 1500 og fekk 900, for 17 år sidan. (Dei maskinene lever evig).

Eg har supplert med ein Bosch foodprosessor og bruker den og kenwooden til litt ulikt.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-24, 09:28   #15
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Dersom du ser på tilbod på obs og liknande, så sjekk styrke på motoren. Det er står forskjell på 900 og 1500 W, dersom du skal bruke blender og elte deig. Helsing frå ho som ønska seg 1500 og fekk 900, for 17 år sidan. (Dei maskinene lever evig).

Eg har supplert med ein Bosch foodprosessor og bruker den og kenwooden til litt ulikt.

Det er et godt poeng! Holder 1200 W, mon tro?

Gammel 15-07-24, 10:20   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har også Kenwood og bruker den masse. Skjønner at mange har en håndvisper i tillegg til å vispe krem osv men jeg bruker min K til alt. Synes den er super. Har 2 boller.
Ville kjøpt ny.
Ønsk deg til bursdag/jul og få hele slekta til å spleise?

Gammel 15-07-24, 11:24   #17
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det er et godt poeng! Holder 1200 W, mon tro?

Det vil eg tru. 900 er lite, den går varm når eg elter deig.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-24, 11:41   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ser ut som om det er ca 2990 som er "standard" rabattpris når de har kampanje på obs eller elkjøp. Vent ev til Dnb har superhelg med 20% på alt på Power. Det har de med ujevne mellomrom.
https://www.prisjakt.no/product.php?...185#statistics

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-24, 11:55   #19
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har Kenwooden du har hatt før og ville kjøpt den igjen nårsomhelst, som det nevnes er den regelmessig på kampanje. Som utgangspunkt er jeg enig i at bruktkjøp kan være so-so for bruksgjenstander, men har også erfart at det på Finn kan ligge ting som er nye eller som nye. Kan være så enkelt som at man har fått nye i gave til bursdag, bryllup og hva har du. Har flere ganger kjøpt praktisk talt nye ting med kvittering og alt. Så jeg ville i det minste holdt øye med det. Nå har fFinn også noen kategorier man kan huke av ved søk som er ny med lappen på og pent brukt som ny, eller noe sånt. dvs. de har fininnstilt det som tidligere var grove kategorier av ny og brukt. Så man kan legge inn et mer presist søk med varsling.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.