Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-24, 09:20   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?

Jeg har aldri vært på Gaustatoppen, og det føler jeg at jeg må gjøre noe med. Men mannen og jeg blir ikke helt enige om den beste måten å gjøre det på. Ut fra det jeg leser, virker det som at det er umulig å få parkert på Stavsro etter klokken sju om morgenen. Stemmer det? Vi har tenkt oss dit mandag 1. september. Vil det at det er en mandag utenfor skoleferien gjøre det lettere å få parkert?

Vi vurderer overnatting et eller annet sted fra kvelden før, men leste i en gammel tråd her inne at Gaustablikk ikke er noe særlig, så hvor ville dere ha bodd og hvordan ville dere ha gjort det mtp. parkering? Jeg vet det er skyttelbusser også, og det virker som en ok løsning, men hvor kan vi bo (ev. parkere uten stress) for å bruke denne?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 09:30   #2
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaustatoppen – hvordan gjøre det rent logistikkmessig?

Jeg har vært på Gaustatoppen tre ganger, og det har aldri vært noe problem med parkering. En gang måtte vi parkere ved banen, men det er uansett ikke så langt å gå til startstedet ved Stavsro. Vi har tatt det som dagstur to av gangene, en gang fra Haugesund og en gang fra Seljestad. En mandag i september høres ut som bankers mtp parkering.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 10:23   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville bodd på Tuddal høyfjellshotell (hvis økonomien tillater det).

Gammel 06-08-24, 10:28   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg ville bodd på Tuddal høyfjellshotell (hvis økonomien tillater det).

Ingen tilgjengelighet den dagen, dessverre.

Gammel 06-08-24, 10:41   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lenge siden vi var der da, i høstferien 2015. Eldste var i Liverpool med fotballklubben.
Vi bodde på stor hytte på Kvitåvatn hytteutleie. Flott hytte med badstue. Og fantastisk utsikt mot Gaustatoppen.
Parkerte ved Stavsro når vi gikk til topps.

Gammel 06-08-24, 11:03   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Kvitåvatn ser fint ut, til priser vi kan leve med. Men så var det den parkeringen da ...

Gammel 06-08-24, 11:07   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var der for noen år siden, da bodde vi på Gaustablikk. Derfra gikk det buss til Stavsro. Du kan jo sjekke om det går an å parkere ved hotellet og ta buss tur-retur Gaustablikk?
Ellers tror jeg nok at det er enklere å parkere 1. september, og spesielt på en mandag vil jeg tro det er greit å få plass. Jeg ville tatt sjansen på at det var plass.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 11:41   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi leide oss en airbnb i Rjukan da vi var der for noen år siden. Jeg ville også satset på at det var ledig parkering en mandag i september.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 11:47   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bodde på Gaustablikk, og det var et helt fint hotell, det? Og jeg er nokså kresen på hoteller. (Sånn rent bortsett fra at noen andre hotellgjester hadde vært frekke nok til å sette barregningen sin på vårt navn og vårt rom! )

Kjørte til startstedet, det var muligens Stavsro, husker ikke helt, det var iallfall ikke det stedet der den bratteste løypa går. Mener vi dro i 10-tiden, og vi fant helt greit parkering.

Dette var riktignok i 2021, tror jeg, men det var i starten av juli.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:35   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sjekk appen Gausta, mye informasjon å finne der. Utleie, buss etc.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:41   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjørte til Stavsro kvelden før og sov i telt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 13:58   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har sovet i Rjukan hytteby flere ganger, liker meg godt der.

Gammel 06-08-24, 14:26   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kjørte til Stavsro kvelden før og sov i telt.

Vi er ikke teltmennesker, så det utgår med veldig høye kneløft.

Gammel 06-08-24, 14:29   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi bodde på Gaustablikk, og det var et helt fint hotell, det?

Hotellet fikk ganske mye pepper i din gamle tråd: http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=gaustablikk

Gammel 06-08-24, 15:44   #15
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bodde i leilighet i tilknytning til hotellet med egenhushold, grei standard og praktisk for vår familie (2+2). Spiste en middag på hotellet, helt ok. Kjørte til det jeg tror er Stavsro, ingen problem med å få parkert. Dette var i fellesferien men aner ikke om det var helg eller hverdag. Tror det er to år siden.

Gammel 06-08-24, 16:34   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hotellet fikk ganske mye pepper i din gamle tråd: http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=gaustablikk

Hm, jaja. Som sagt bodde vi altså der, og det var fint nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 17:11   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kvitåvatn ser fint ut, til priser vi kan leve med. Men så var det den parkeringen da ...

Jeg har bodd der mange ganger (med jobb) og liker meg godt der.

Tror parkering er et mindre problem når dere skal dit, men uansett kan nok overnattingsstedet ordne skyss.

Gammel 07-08-24, 07:04   #18
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Synes Gaustablikk var ok hotell med god mat.

Gammel 07-08-24, 09:43   #19
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen og ungene var der nå i sommer. De leide leilighet på Gausta View https://gaustaview.com/ og var godt fornøyd med den. Parkerte på deb betalte parkeringen på Stavsro og selv om dette var i starten av skoleferien var det ikke fullt. Jeg vil derfor tro at 1. september er helt uproblematisk mtp parkering. Det er en veldig fin tur! Men veldig mye steinrøys så gode sko med stiv såle er viktig. God tur!

Gammel 07-08-24, 10:34   #20
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bodde på leilighet på Gaustablikk flere ganger i 2020 og 2021. Første gang i sommerferien. Vi hadde ingen problemer med å parkere på Stavsro de to gangene vi var der om sommeren. Første gangen dro vi tidlig, og det ble fullt kort tid etter. Gang 2 dro vi på sparket om ettermiddagen, og det gikk helt fint. Ellers går det skyttelbusser fra Gaustablikk, så det er ikke vanskelig å få til en tur.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.