|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?
Det er vel ingen som spesifikt ønskar barn dei ikkje kan ta seg av. Eg mistenker at evna til å ta seg av inngår i heile fantasi-pakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Absolut ateist
|
Jeg syns det er rart at man ønsker seg kun ett barn.
![]() |
#43 |
Skrekkøgle
|
Sånn sier moren min og... "Er du ikke fornøyd med det du har" og andre ting.
![]() |
#44 |
Pauset
Hvor: In Town!
Jeg ønsket meg ikke et barn engang jeg. Ble gravid som vet et trylleslag |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Skrekkøgle
|
Jeg har levd med min mor og hennes ønske om bare ett barn, hele livet.
![]() |
#46 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er da ikke det samme å si at man ikke ønsker seg flere barn som å si at man ikke ønsker seg flere graviditeter og fødsler.
![]() |
#47 |
Pauset
Hvor: In Town!
Her er det begge deler. He he. Liker frihet også. Det at å få barnevakt er null problem, det at han kan få hele oppmerksomheten, det at jeg slipper å tenke på rettferdig behandling i fht søsken osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg tror folk veldig ofte vurderer andres valg ut fra seg selv, og har en tendens til å forlange begrunnelser for hvorfor andre velger noe de selv ikke vil ha. Siden de selv ikke kunne tenke seg flere enn to barn, mener de at de er i sin fulle rett til å få vite hvorfor andre har valgt noe annet. (Det er de naturligvis ikke, men det er en annen sak.)
![]() |
#49 |
Guardian of the galaxy
|
Det er nok mange som syns det er rart. De fleste i min omgangskrets og familie i hvertfall.
![]() |
#50 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg kjenner meg ikke igjen i hovedinnleggers hjertesukk her jeg. I min verden så er det status å ha tre barn. De vellykkede familiene som har stålkontroll på alt har gjerne tre barn. Det tyder på god helse, god økonomi, overskudd, familielykke osv osv. Foreldre med tre barn blir omtalt utelukkende positivt i mine kretser, det er helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg synes generelt folk er altfor hårsåre når det gjelder andres meninger om graviditet, fødsel og barn. Man skal jaggu passe seg for hva man sier. Det blir som å gå gjennom en salatåker; umulig å unngå å tråkke i salaten uansett hvor forsiktig man trår. :filosofisk:
Jeg godtar at jeg ikke skal få flere fødsler fordi jeg ikke ønsker meg flere barn. Selv om jeg gjerne ville oppleve mirakelet å sette et barn til verden en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Jeg har også inntrykk av at for mange er det staus og ha mange barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg tror at vi ofte tar kommentarer og spørsmål fra andre som angrep på de valgene vi har tatt. Jeg får ofte spørsmål om jeg ikke ønsker meg eller skal ha flere barn og jeg føler ikke behov for å svare noe som helst annet enn "Nei". Får jeg spørsmål om hvorfor så forklarer jeg det gladelig, men jeg tar ikke spørsmålet som et angrep. Den andre personen forstår ikke mitt valg og dermed spør de fordi de lurer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg vil ha 3 barn. Har en allerede |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er alltid noen som finner noe feil. Enten har man for mange barn, ellers så har man for få - Enten så kommer kjønn i "feil" rekkefølge (ja, for det beste av alt er å få gutt først, og så jente, så jenta har en storebror som kan passe på nemlig)
![]() |
#57 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg har forsåvidt 5 gutter, tre egne og to stebarn..... Og vi klarer fint å ta oss av alle fem, og følge opp alle fem. I den grad de trenger oppfølging. Å vurdere det slik at man kan ta seg av to men ikke tre barn er underlig mener jeg. Det er ikke barn nummer 3 som det har vært tungt å ta seg av i min familie, det er barn nummer 2. Og han ville hatt akkurat like mange vansker om barn nummer 3 ikke hadde vært født. Barn nummer 1 har i all år slitt med en tung astma, og slik ble det mer arbeid med ham. Barn nummer 3 har vært og er den enkleste å følge opp av dem alle sammen. Ganske enkelt perfekt så langt i allefall. Noen problemer har naturligvis fulgt med, men hva så. Noen utfordringer skal man ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg har selv 3 barn, og ønsker meg ikke flere, da jeg personlig ikke synes jeg vil klare å følge opp flere enn de 3 jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#60 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg har alltid ønsket meg 3 barn. Mannen ville helst ha kun 1. Så vi har fått 2. Jeg ønsker fortsatt et tredje, men ikke en tredje graviditet..
![]() |
|
|