Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en god kjele

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-24, 18:19   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Anbefal meg en god kjele

Studenten ønsker seg en god kjele (ev i flere størrelser) i bursdagsgave, de har en del arvet og et par av de aller billigste på Ikea. Jeg har ikke kjøpt nye kjeler på årevis, så jeg aner ikke hva som er ok. Gjerne ikke det aller dyreste, men jeg kan godt betale litt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 18:55   #2
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en god kjele

Profesjonelle kokker anbefaler ofte IKEAs 365+-gryter og panner.

Har aldri prøvd dem selv, da.

Ellers er Eva Solo/Trio ofte på salg et sted, og jeg gleder meg over pene kjøkkenverktøy hver gang jeg bruker dem.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 19:15   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville kanskje kjøpt disse fra Tefal om jeg skulle kjøpt ny gryter. Liker at de er lette å stable.
https://www.kitchn.no/kjokken/gryter...t-6-deler-gra/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-24, 20:00   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fornøyde med Tefal Ingenio. De tar liten plass i skuffer og skap.

Gammel 19-08-24, 10:19   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Har noen jeg mener er fra Eva Trio som vi er fornøyd med. Ikke minst det at de kan stables oppi hverandre sparer mye plass.

Gammel 19-08-24, 10:26   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har de fra Eva Trio. De er helt greie hvis man skal koke ting, men jeg klarer ikke å lage sauser og lignende uten at ting fester seg i bunnen. Vi har kjeler med non-stick som brukes til slikt. F.eks. denne fra Woll som jeg mener er helt fantastisk (og vi har hatt den siden før jeg fikk barn, så den har lang levetid).

Gammel 19-08-24, 10:55   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ikea Hemkomst. Lite plass å stable, lokk som man kan sile av, enkle å lage mat i og holder seg pene.

Vi hadde Eva Trio (men i hvit) og de holdt seg ikke pene og belegget holdt ikke.

Gammel 19-08-24, 13:18   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ikea Hemkomst. Lite plass å stable, lokk som man kan sile av, enkle å lage mat i og holder seg pene.

Jeg har en tidligere variant av Hemkomst som jeg er veldig fornøyd med. De er solide, tykkbunnede og lette å stable.

Gammel 19-08-24, 13:24   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lette å stable er et solid argument. Det tror jeg skal være hovedargumentet ved nye innkjøp fra vår side.

V har litt hummer og kanari og felles for de fleste er at noen er greie å stable og andre kan man stable men da får man dem ikke alltid så lett ut, og andre er ikke så grei å stable idet hele tatt pga hanker festet lang nede etc. Bill mrk kaos i gryteskapet.

Gammel 19-08-24, 14:50   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

1+ på Ikea Hemkomst. Vi har hatt noen kasseroller fra 365-serien i mange år, men måtte bytte et par pga tørrkoking (), og det har ført til at vi fortsatte å bytte ut diverse gammelt og i utgangspunktet dyrere ikke-Ikea med nye Hemkomst. Elsker lokk i glass, mulighet for å stable, at de er enkle å holde reine og det meste, egentlig.

Gammel 19-08-24, 14:55   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Lette å stable er et solid argument. Det tror jeg skal være hovedargumentet ved nye innkjøp fra vår side.

V har litt hummer og kanari og felles for de fleste er at noen er greie å stable og andre kan man stable men da får man dem ikke alltid så lett ut, og andre er ikke så grei å stable idet hele tatt pga hanker festet lang nede etc. Bill mrk kaos i gryteskapet.

Tefal Ingenio har geniale håndtak som kjapt klikkes på og av. Dermed stables de som lite annet.

Gammel 19-08-24, 15:06   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tefal Ingenio har geniale håndtak som kjapt klikkes på og av. Dermed stables de som lite annet.

Det ser helt genialt ut! Kan de vaskes i maskin?

Gammel 19-08-24, 15:11   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det ser helt genialt ut! Kan de vaskes i maskin?

Ja, de kan vaskes i oppvaskmaskin, men det står at håndvask er anbefalt. Vi vasker i maskin. Uten håndtakene så kan de også brukes som ildfast form i stekeovn.

Gammel 19-08-24, 18:31   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, de kan vaskes i oppvaskmaskin, men det står at håndvask er anbefalt. Vi vasker i maskin. Uten håndtakene så kan de også brukes som ildfast form i stekeovn.

Perfekt! Går på ønskelista til jul!

Gammel 21-08-24, 22:37   #15
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Eva Trio Gravity. Uten tvil. Jeg fikk en stor Eva Trio-kasserolle i 2007, og etter dette har jeg faset inn Eva Trio i alle ledd, og faktisk også hos flere familiemedlemmer. Jeg har to Eva Trio-gryter som har slipp-belegg, og syns de har fungert ganske bra. Bruker dem blant annet til å koke karameller i.

Jeg kjøpte White line (slik som denne her) til noen som kun vasker opp for hånd - mulig det er grunnen til at grytene fremdeles ser OK ut?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-24, 11:09   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par sånne sorte Tefal med felles klikk-håndtak. Liker de godt.

Når det gjelder lokk, bruker jeg kun disse fra Kochblume. Har to i ulike størrelser, og det holder for mitt bruk.
https://www.kitchn.no/merkevarer/kochblume/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 22:14   #17
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for mange gode tips! Jeg fant et sett fra Tefal til veldig god pris, så da ble det en bestilling på det.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 22:21   #18
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eva Trio Gravity

Jeg har et sett med tre Eva Trio Gravity, og elsker dem.
De kan stables i hverandre.

Trodde de var tatt av markedet - vet du noe sted de kan kjøpes?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-24, 08:56   #19
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har et sett med tre Eva Trio Gravity, og elsker dem.
De kan stables i hverandre.

Trodde de var tatt av markedet - vet du noe sted de kan kjøpes?

Ja, det er utrolig praktisk at de tre grytene kan stables inni hverandre uten at det bygger så mange ekstra cm. Genial design! Dessverre ser det ikke ut til at Gravity finnes i butikkene mer. I alle fall ikke i Norge. Eneste mulighet blir følgelig å kjøpe brukt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.