|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Jeg synes ikke det er interesant å vite hvorfor mennesker er homofile. Jeg synes det er mer interessant å finne ut hvorfor noen angriper homofile, enten det er fysisk eller med holdninger og ord, og hvordan man kan hindre at sånne folk fortsetter å være duster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Nei, jeg tenker at heterofili og homofili er sidestilt. Noen er det ene og noen er det andre,hvorfor er ubetydelig. Det er vel ikke lett å vite hvorfor man er det ene eller andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Jeg syns det er både interessant og nyttig, gitt de forutsetningene Galathea nevner mtp etikk.
![]() |
#24 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Ja, på lik linje som forskning som kan finne ut hvorfor noen får migrene, og andre ikke. Eller hvorfor noen tenker i farger eller husker alt eller husker ikkeno. Eller hvorfor jeg tenker på sjokolade omtrent 12 timer i døgnet, mens andre ikke engang liker smaken. (Folk er sprø.)
![]() |
#25 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Jeg synes alt som har med kropp og psyke, arv og miljø, «født sånn vs. blitt sånn» er interessant, og deler Galathea sine tanker vedr. etikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Og så syns jeg denne tråden er interessant. Hvordan folk lander på helt motsatt ståsted.
![]() |
#27 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Jeg synes det er interessant. Jeg synes også det er interessant å forske på hvorfor homofile får mer hets enn andre. Men så er jeg forsker også, og synes veldig mye er interessant. Så ser jeg samtidig at det kan være etisk problematisk å undersøke årsak til homofili. Ser for meg den forskningsutlysningen, hvor da da vil ligge mellom linjene at hensikten med å få kunnskap er at vi skal finne ut hvorfor noen er homofile slik at vi kan forebygge det liksom. Det ville jeg ikke ha syntes var noe som helst ok. Men utfra et åpnere perspektiv med hensikten å forstå hvordan mennesker (og andre arter) fungerer, så er det absolutt innafor, mener jeg.
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Et helt konkret eksempel på mulige negative konsekvenser er selvsagt at hvis man ser inn i en ikke altfor fjern fremtid, der man tidlig i svangerskap kan få en full gentest som viser alle mulige ting som har tydelige genetiske markører: alt fra hårfarge og høyde og nesefasong, til skjeling, sannsynlighet for avhengighet, hørselshemming, fedme, dysleksi, hvahardu, så vil kunnskap om et «homogen» være noe man kan sortere ut fra.
![]() |
#29 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Dette er på en måte to ulike diskusjoner, alt etter hvordan man ser forskning:
![]() |
#30 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Som Galathea og Poly m fl synes jeg det er kjempeinteressant fra et biologisk, evolusjonsmessig perspektiv at et trekk som tilsynelatende ikke fremmer prokreasjon er et stabilt fenomen i mange arter og gjennom tusenvis av år. Naturen er noen ganger mer tilfeldig enn vi tenker, men ikke i dette formatet.
![]() |
#31 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?Å forske på hvorfor ENKELTPERSONER blir homofile eller heterofile, derimot, mener jeg har svært lite akademisk verdi. Jeg tror at svært mange har en genetisk disposisjon for begge deler. Om de ender med det ene eller andre er ikke interessant for evt andre enn dem selv (og, jeg antar, deres partnere).
![]() |
|
|