|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Leser
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?
Enig med Monsoon og Mammamia. Jeg har inntrykk av at det er stas å ha flere enn to barn, da er man litt sånn supermann og wonderwoman.
![]() |
#82 |
Epikur
|
Jeg hadde ALDRI taklet å ha hoppe-av-i-svingen-sex i 4 år. Så inderlig utilfredstillende...
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Nå har vi jo allerede tre barn, og er et levende eksempel på at ting ikke alltid går etter planen. Skulle jo stoppe på to, vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg tror hvor mange barn idealfamilien består av varier fra miljø til miljø. Jo høyere utdanning, mer penger og mer "vellykkede" mennesker et miljø består av jo flere barn er idealet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er stor forskjell på hvordan folk kommenterer ting.
![]() |
#86 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg har også uttalt "det holder med to, de skal jo følges opp også" - fordi det gjelder MEG. Jeg føler også noen ganger at det er motsatt. At det er mer status å gå for 3 eller 4 barn, for det vitner om energi, god økonomi etc...
![]() |
#87 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg fikk endel heftige reaksjoner da jeg sa vi prøvde på nr. 3 ja, særlig fra familien. Tåpelige utsagn som " skal dere befolke verden selv eller ?" fikk vi også høre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Passiv
|
Som jeg skulle ha sagt det selv. |
![]() |
![]() |
#89 |
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg "trenger" visst heller ikke flere barn. Jeg har egentlig alltid ønsket enten et eller tre barn. Nå har jeg to, en av hvert kjønn, så det "holder" visst i følge "folk". :sliten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Vi har tre jenter og det er mange som mener delvis på spøk at vi burde få en gutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg forstår ikke hvorfor folk legger seg borti det? Det er da ingen som har noe med det.
![]() |
#92 |
Absolut ateist
|
Tvert imot; enhver med litt empati bør fint klare å sette seg inn i din situasjon.
![]() |
#93 |
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg fikk en del kommentarer da jeg ventet nr. 2 om at nå kommer jenta. Enda flere ble det da jeg ventet nr. 3. Nå måtte vel jenta komme. Nei, svarte jeg. "Det er enda en gutt. Og gutter, det kan jeg nå!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Jo, mulig det. Men det man får høre er "ærlig talt, det trenger ikke skje igjen da. "
![]() |
#95 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er jo sant, det er jo ikke noe som tilsier at det skal skje igjen. Men jeg har full forståelse for at det finnes enkelte risker man rett og slett ikke ønsker å ta.
![]() |
#96 |
Jepp. Og det er der jeg mener at det ikke angår noen andre enn de involverte. Jeg bryr meg da katten om vennenne mine velger å få ett eller fem barn liksom. Man er jaggu forskjellige.
![]() |
#97 |
By the Sea
|
Det er mulig jeg ikke er i "visse kretser"!
Fullstendig enig.
![]() |
#98 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Nei, det er ikke suspekt. Jeg har inntrykk av at det er tre barn som er greia nå, ikke for det, stopper man med to er det helt akseptabelt også. Jeg innbiller meg at det ikke er lett for mange å tenke utenfor boksen - enn å få flere barn enn to og tre, da. :sjåkk: Jeg ønsker meg flere enn tre barn, og ville ikke hatt noe problem med å følge opp disse. Det blir litt dumt å være skeptisk til alle som velger flere enn tre barn, hvert fall hvis man begrunner skepsisen med manglende egenkapasitet, "jammen jeg klarer jo bare å ta meg av to..." . I noen tilfeller kan jeg bli overrasket over at andre tenker helt annerledes enn meg selv, som "oj, mener du virkelig det?" eller "oj, tenker du virkelig sånn", men når det gjelder antall barn, hva man ønsker seg og hvordan man velger å "organisere" det hele, handler det utelukkende om den enkeltes kapasitet, noe vi sjelden har noen forutsetninger for å vite om andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ræv med ører
Da får du i så fall bare være irritert. Men jeg synes virkelig det er å ta det opp i verste mening når man blir irritert over at noen sier at 1-2-3 barn holder fordi man skal også følge de opp. Dette er noe jeg har sagt ganske ofte, og det jeg mener når jeg sier det er jo selvfølgelig at JEG/VI skal følge de opp, og da holder det med to. At noen har kapasitet til å følge opp fem-seks-åtte barn er jeg ikke i tvil om. Men jeg snakker altså ganske så sjelden om alle mulig andre familiekonstellasjoner når jeg sier at det holder med mine to. Og det gjør sikkert andre også.
![]() |
#100 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|