|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Gøy diskusjon - takk for engasjement! Jeg tenker også på det som skiftarbeid, og synes derfor å uttale det som det grønne skiftet, er feil.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Det er en setning jeg aldri har sagt tror jeg, men når jeg leser det tenker jeg skifte, ikke skiftet, selv om det er mer logisk.
![]() |
#23 |
flisespikker
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Jeg tenkte det samme som Galathea.
![]() |
#26 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Skift som i dagvakt, kveldsvakt og logistikkvakt, ja.
![]() |
![]() |
#27 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Jeg er oppvokst i nærheten av Skjoldskiftet. Vi skifter nok klær i tonem 2 og har kveldskiftet i tonem 2, tror jeg. Hvis det betyr at man går ned på slutten.
![]() |
#28 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?
Så du uttaler klesskiftet og kveldsskiftet likt?
![]() |
![]() |
#30 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Tror jeg er tonem-ubevist. Forstår ikke hva dere snakker om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Angående tonem, så synes jeg det er "rart"/pussig at noen utenfor Bergenskjernen uttaler ranselen med tonem 2 ("bønner"). Jeg tror jeg har hørt Stian Blipp også gjøre det, faktisk. Her sier jeg, som er fra samme by, men en annen bydel, ranselen med tonem 1. (bønder).
![]() |
#33 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Eg blir alltid forvirra av bønner/bønder ...
![]() |
![]() |
#34 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det tredje skiftet - hvordan uttaler du det?Jeg tror jeg sier det på samme måte som det grønne, i motsetning til hva som er logisk.
![]() |
|
|