Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har de små på føttene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 11:42   #21
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hva har de små på føttene?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

har dere sett de nye Krinkelull plaggene til janus? har babysettet til Ask og synest det er kjempefint og deilig. Det er ikke 100% ull men man kan ha ull under det igjen fordi det er ikke undertøy men vanlige klær.

synes kjolen til jenter og hettegenseren er kjempefin.

finnes på obs!.

Di var knall fine, vet du ca pris?

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 11:47   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Kjolen koster 200 vet jeg.

Jeg betalte 150 for bukse og 200 for jakke til småen, men disse fant jeg ikke bilde av på Janus sine sider. og 79 for hjelm lue. det er knirkelull babyull.

Tror det var rundt samme prisene på storebarn klærne og.

De selges på barnas hus og men dyrere enn obs.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 12:31   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg så de krinkelull greiene, men de finnes vel bare opp til 98 eller deromkring. I allefall det de hadde på Obs her.

Skulle ikke Janus komme med en ny serie som skulle selges på små butikker. Disse må jo velge vekk Janus pga at obs jo selger det billigere ut enn de får det inn. Forståelig for vi snakker jo helt andre volum her.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 12:35   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

mamma kjøpte kjolene til mine nieser i str 6 år. synes å huske de hadde større.

Gammel 01-09-07, 12:44   #25
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

mamma kjøpte kjolene til mine nieser i str 6 år. synes å huske de hadde større.

Da skal jeg sjekke videre. Genial utenpå ullundertøyet.

Gammel 01-09-07, 12:56   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt ludvig og solan-ull fra devold i år + ull fra cubus. Kjøper nok noe fra sparkjøp også, kjenner jeg...

Her er det longs som gjelder. I hovedsak fordi strømpebukser må vaskes hver dag, mens longser holder noen dager. *lat*

Vi bruker støvler når det er vått med ullsokker i, og gore-tex når det er vintervær/slaps. Jeg liker ikke cherrox. De puster ikke noe og er temmelig tunge synes jeg.

Gammel 01-09-07, 13:03   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sparkjøp sine er knallfine!

Her brukes ullstrømpebukse og tynne ullsokker.

Jeg er heller ikke fan av cherrox. De kan gå for en liten periode, men ikke hele vinteren. Har selv cherrox i barnehagen, og de er jammen ikke snakk om comfort

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:07   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI har ikke hatt cherrox våre to barnehagesesonger, til tross for at vi bor i Oslo hvor det er mye slapsevær. Vi har brukt goretex som vi har impregnert, og Lille B har aldri vært våt på beina. I forrige barnehagen vår var personalet ramme til å bare ta på cherrox uansett, det var jo mye enklere! Det vil ikke jeg ha noe av, så jeg har bevisst ikke hatt det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:13   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

VI har ikke hatt cherrox våre to barnehagesesonger, til tross for at vi bor i Oslo hvor det er mye slapsevær. Vi har brukt goretex som vi har impregnert, og Lille B har aldri vært våt på beina. I forrige barnehagen vår var personalet ramme til å bare ta på cherrox uansett, det var jo mye enklere! Det vil ikke jeg ha noe av, så jeg har bevisst ikke hatt det.

Barn vil jo ofte også selv ha på cherrox eller støvler.
Fordi de kan klare å ta de av/på selv.
Mi snuppe har cherrox hun, men det brukes lite. Tror vinteren kan komme tidlig i år, og da blir det Viking Goretex.

Gammel 01-09-07, 13:15   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Allikevel ingen vits i å ha det, hvis man greier seg uten. Det er jo rett og slett ikke spesielt godt fottøy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:19   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Allikevel ingen vits i å ha det, hvis man greier seg uten. Det er jo rett og slett ikke spesielt godt fottøy.

Helt enig i det

Gammel 01-09-07, 13:21   #32
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Når det kun er regn og en del plussgrader brukes kun sokker, evnt blandingsstilongs med sokker i slagstøvler. Når det er kaldt brukes ullstilongs med ullsokker i vintersko/cherrox. Fra ca oktober til mars/april brukes nesten bare ullundertøy og fleecetøy. Jeg liker ikke stilongs med fot, blir de våte på beina er det enklere å bytte kun sokker. Hvis vi har litt romslige vintersko bruker jeg alltid litt tykke ull-fleecesokker.
Det er dyrt å kjøpe seg opp på utstyr når man kommer fra varmere strøk, hvis du kan arve tøy fra familie er jo det helt topp og det finnes også mange butikker som har billigere merker som er absolutt bra nok. Man må ikke opp i over tusenlappen for utedresser og regntøy. Tenk litt på hvor mye slitasje og hvor lenge de er ute om gangen. Det er ikke nødvendig å ha tøy som holder seg tørt i 10 timer, når de kun er ute i 3 timer om gangen.
Bogerud tekstil og Truls&Trine fra Sparkjøp (beste ulltøyet jeg vet), Stormberg/Leketøy regntøy og utedresser fra XXL og dersom du trenger to av dress og regntøy, som jeg synes er praktisk, kan du kjøpe brukt eller billig og heller legge i litt ekstra hvis det trengs til barnehagen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:39   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi bruker støvler når det er vått med ullsokker i, og gore-tex når det er vintervær/slaps. Jeg liker ikke cherrox. De puster ikke noe og er temmelig tunge synes jeg.

Er det gummistøvler du bruker når det er vått da? :må ha det inn med teskje: hva slags gummistøvler er bra da?

Jeg har kjøpt noen gore-tex på salg, Ecco-støvler. Halv pris. De må vel være bra??

Gammel 01-09-07, 17:53   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Gore tex skal være like vanntett som støvler. Ecco sine er veldig gode men har sett folk har delte meninger om det. Jeg elsker ecco sko og bruker det mye til meg, sambo og kommer til å bruke det på småen og.

Gammel 01-09-07, 18:10   #35
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

jeg syns ecco gore-tex til barn er genialt å ungene liker dem også
er kun di vi har brukt på høst / vinter / vår uansett vær å di er allti tørre i beina..( å jeg bor på vestlandet... myye regn her..)

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 18:27   #36
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldstemann (like gammel som Amanda) bruker ullstillongs uten fot, og ullstrømper fra Ulvang (de sitter veldig godt på foten, så slipper man at de glir ned og lager gliper). Disse har han oppi Ecco GoreTex. Ved skikkelig slapsevær har han Viking Thermo, før det blir altfor kaldt bruker han vanlige støvler med en god ullsåle oppi.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 19:58   #37
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Mi snuppe har cherrox hun, men det brukes lite. Tror vinteren kan komme tidlig i år, og da blir det Viking Goretex.

Ungene liker cherrox, ingen tvil om det. De siste vinterene har min frøken brukt skinnstøvler fra Kavat i steden. Har aldri vært våt. Hun kaller dem Cherrox, og får lov til det de har langt bedre såler enn Cherrox. Hadde hun en eneste gang blitt våt så hadde jeg kjøpt Cherrox også. Men vet av erfaring de knapt brukes når hun har disse støvlene.

Håper jeg får dem like rimelig som i fjor på Obs.

De scoret dårlig i test, for som støvler kan de jo bli våte inni (om vann kommer oppi) og de tar litt tid å tørke.

http://www.kavat.com

Gammel 01-09-07, 22:01   #38
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De Kavatstøvlene så fine ut, Bundbury. Hvor mye betalte du på OBS for dem?

Gammel 01-09-07, 23:17   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Ved skikkelig slapsevær har han Viking Thermo, før det blir altfor kaldt bruker han vanlige støvler med en god ullsåle oppi.

Hvor får jeg kjøpt Viking Thermo? Har sømfart forretninger i dag, men ikke funnet det noe sted... :leter antakeligvis feil sted: og hva koster de?

Gammel 01-09-07, 23:33   #40
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

De Kavatstøvlene så fine ut, Bundbury. Hvor mye betalte du på OBS for dem?

Tror det var 399 i fjor, men med Coop norden samarbeidet avsluttet er det ikke sikkert de får dem til Svenske priser lenger. På Falkanger (Eurosko) var de et par hundrelapper dyrere. De er jo i spesialbehandlet skinn, og de er svenske.

Dette er definitivt en "verd å handle over grensen greie)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.