Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fairtrade - blir vi lurt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 14:07   #20
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fairtrade - blir vi lurt?

Morgenbladet har en veldig god leder om akkurat dette denne uken, som handler om hvorfor man ikke skal gi opp tankene bak Fairtrade-konseptet til tross for problemene og manglene Dagens Næringsliv påpeker.

Det ser jo for meg faktisk ut til at svært mange faktisk ikke syns det er greit at kaffe, klær og leker produseres under forhold som vanskelig kan skilles fra slaveri, og at akseptable arbeidsforhold for de som arbeider i produksjon faktisk er en etterspurt kvalitet hos en vare.

Og jeg leser jo dette som en oppfordring til å la kapitalismen virke slik den kan og bør, i stedet for å la røverbaronene herje vilt slik Dagens Næringsliv later til å foretrekke. Som forbruker etterspør jeg informasjon om hvordan varer jeg kjøper er produsert, og veksten i Fartrade-handel viser jo at det er mange som etterspør det samme. Når informasjonen ikke er god nok, slik Dagens Næringsliv påpeker for Fairtrade-produkter, så er jo ikke løsningen å gi opp. Løsningen er jo å sikre kvaliteten på denne informasjonen gjennom de internasjonale handelsavtalene vi opererer under.

Ben "¡Viva la revolución!" Murphy

Sist redigert av Benmurphy : 01-09-07 kl 14:10. Årsak: stavefeil
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.