Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetips 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-24, 10:56   #81
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Min far fikk en værstasjon i fjor (etter eget ønske), og i år har han ønsket seg vindmåler til værstasjonen.

Her er den:
https://www.clasohlson.com/no/Netatm...WiFi/p/36-5561

Mulig det er noe for flere godt voksne menn?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-24, 10:58   #82
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

En annen ting han har ønsket seg er fuglematerkamera, så han kan følge med på småfuglene.

Gammel 26-11-24, 11:46   #83
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skal jeg føle meg bittelitt fornærmet nå? Jeg er nemlig ikke en godt voksen mann. Og ønsker meg på Netatmo vindmåler.

(Ga pappa Netatmo og regnmåler da han ble 70 så jeg skjønner hvor du vil. Jeg bare. Ja. Liker også slikt. Når det blåser skikkelig masse)

Gammel 26-11-24, 14:01   #84
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Skal jeg føle meg bittelitt fornærmet nå? Jeg er nemlig ikke en godt voksen mann. Og ønsker meg på Netatmo vindmåler.

(Ga pappa Netatmo og regnmåler da han ble 70 så jeg skjønner hvor du vil. Jeg bare. Ja. Liker også slikt. Når det blåser skikkelig masse)

Jeg tviler på at jeg noensinne vil like å få en værstasjon, så jeg tror ikke det er en universalgave til gæmliser, altså.

Gammel 26-11-24, 17:20   #85
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har værstasjon! Kjempeglad i den.

Gammel 26-11-24, 17:35   #86
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har funnet fornuftige gaver å spe på med til generasjonen som har alt. Før har jeg gitt refleks i ulike varianter, og nå fant jeg nødsoveposer på Jula. Som en kan ha i bilen eller i boden i tilfelle strømbrudd eller behov for å overnatte i bil.

Gammel 27-11-24, 15:32   #87
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror min freldregenerasjonsmenn er for gamle til slikt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 08:37   #88
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann ønsker seg ny Kindle, for han har rotet vekk den gamle. Så nå lurer jeg på hvilken versjon jeg bør kjøpe ...

Så kjøpte jeg nettopp to fine skjerf på Companys i lammeull og kasjmir, til halv BF-pris. Det blir gave til søster og en niese.

Gammel 29-11-24, 11:17   #89
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Min mann ønsker seg ny Kindle, for han har rotet vekk den gamle. Så nå lurer jeg på hvilken versjon jeg bør kjøpe ...

Hvis du har lyst/mulighet til å bruke veldig mye penger, anbefaler jeg den man kan skrive på. Men det forutsetter jo også at han er en person som kan tenkes å ha glede av at den også fungerer som skriveblokk. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til å bytte ut min ReMarkable med en Kindle Scribe.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 11:36   #90
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har (heldigvis) ikke behov for å skrive, han trenger den bare til lesing av bøker. Han fikk faktisk en ReMarkable veldig billig via jobb, for å teste, den har han gitt videre til eldstedatteren. Men ellers et godt tips, for de som trenger den.

Jeg er litt usikker på om prisforskjellen (nesten dobbel pris; 3175 vs 1599) er verdt det for å få siste modell (2024/gen12), også lurer jeg litt på skjermstørrelsen. Den jeg har er 6", og ser at den nyeste er 7", også er det noen som er 6,8". Jeg synes egentlig den jeg har er passe stor, men kanskje det er fint at den er litt større? Batteritiden er visstnok veldig mye lenger på den siste, det vil si den reklamerer med at batteriet holder i månedsvis. Men er usikker på om det er nødvendig - om den må lades etter fire uker eller tre måneder føler jeg har lite å si, så lenge man ikke er på ekspedisjon i villmarka i et halvt år liksom. Batteritiden er uansett lang, og holder gjennom ei hel bok og vel så det, selv på min, som er gammel.

Gammel 29-11-24, 12:09   #91
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis du har lyst/mulighet til å bruke veldig mye penger, anbefaler jeg den man kan skrive på. Men det forutsetter jo også at han er en person som kan tenkes å ha glede av at den også fungerer som skriveblokk. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til å bytte ut min ReMarkable med en Kindle Scribe.

Hvorfor vil du heller ha Kindle Scribe enn ReMarkable?

Gammel 29-11-24, 12:20   #92
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Min far fikk en værstasjon i fjor (etter eget ønske), og i år har han ønsket seg vindmåler til værstasjonen.

Her er den:
https://www.clasohlson.com/no/Netatm...WiFi/p/36-5561

Mulig det er noe for flere godt voksne menn?

Jeg er heller ikke en godt voksen mann, men har alltid likt værstasjoner. Og jeg har denne jeg også. Har to målere inne, en ute og en i drivhuset mitt. Og så har jeg regnmåler. Er veldig fornøyd med den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 14:52   #93
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så kjøpte jeg nettopp to fine skjerf på Companys i lammeull og kasjmir, til halv BF-pris. Det blir gave til søster og en niese.

Takk for at du delte nå får min svigerinne skjerf til jul.

Gammel 29-11-24, 16:22   #94
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvorfor vil du heller ha Kindle Scribe enn ReMarkable?

Fordi min ReMarkable er kjeeeeeeeeempegammel. Den er første versjon og svært mye brukt. Scribe er billigere enn ReMarkable. Dessuten kan jeg ikke bruke ReMarkable som bok på senga fordi den ikke har lys i skjermen, det har Scribe.

Men, jeg har ikke råd til noen av delene akkurat nå, så jeg vet ikke hva jeg hadde endt opp med om det var et valg jeg faktisk skulle ta.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 17:01   #95
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi min ReMarkable er kjeeeeeeeeempegammel. Den er første versjon og svært mye brukt. Scribe er billigere enn ReMarkable. Dessuten kan jeg ikke bruke ReMarkable som bok på senga fordi den ikke har lys i skjermen, det har Scribe.

Men, jeg har ikke råd til noen av delene akkurat nå, så jeg vet ikke hva jeg hadde endt opp med om det var et valg jeg faktisk skulle ta.

Takk! Jeg har ingen av delene, og er bare dødsmisunnelig.

Gammel 29-11-24, 17:17   #96
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller ingen av delene, og leser bøker på papir. Burde jeg ønsket meg en? Jeg leser bare på norsk, og de fleste bøkene får jeg i gave til jul og bursdag så det aner meg at det ikke er helt en greie for meg.

Men i dag har jeg i alle fall fått i havn noen gaver. Vet ikke om jeg har så mange gode tips å dele. Med mindre det er andre som har svigerfedre (eller andre) som er utvandret fra den delen av landet hvor man får kjøpt strandamør på kveil.

Gammel 29-11-24, 17:58   #97
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg leser både på papir og på Kindle, det varierer. På reise er det genialt med Kindle siden du kan ha med ubegrenset antall bøker, og kan kjøpe nye uansett hvor du er. Og ikke minst tar den liten plass. Lysforhold har mindre å si, siden det kan justeres, det samme med skriftstørrelse. De vanligste norske bokhandlere selger norske e-bøker som kan sendes til Kindle. Jeg handler det meste på Ark. Papirbok er best hvis det er en type bok du trenger å bla litt fram og tilbake i. Slik som nå, jeg leser den siste boka til Erika Flatland, og da må jeg stadig se på kartene og bildene underveis mens jeg leser. Også tar noen bøker seg pent ut i bokhylla, de er finere å pakke inn som gave, også lukter de bedre... og åpenbart går de aldri tom for strøm, og trenger ikke lades.

Sist redigert av My : 04-12-24 kl 13:45.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 15:01   #98
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har heller ingen av delene, og leser bøker på papir. Burde jeg ønsket meg en? Jeg leser bare på norsk, og de fleste bøkene får jeg i gave til jul og bursdag så det aner meg at det ikke er helt en greie for meg.

Men i dag har jeg i alle fall fått i havn noen gaver. Vet ikke om jeg har så mange gode tips å dele. Med mindre det er andre som har svigerfedre (eller andre) som er utvandret fra den delen av landet hvor man får kjøpt strandamør på kveil.

Jeg leser mye, men kindle ble jeg aldri venn med, men det er noen år siden jeg fikk min så godt mulig de er bedre nå og lettere å låne bøker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 23:56   #99
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Vanlig Kindle har jeg, og anbefaler det absolutt! Særlig på reise er det überpraktisk å ha alle bøkene i en bitteliten greie, også er det digg når man ikke har leselys tilgjengelig eller vil unngå å forstyrre andre.

Gammel 02-12-24, 19:19   #100
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt noen julegaver på Pierre Robert.no på salg i år.

denne synes jeg var fin i et tykt stoff: https://www.pierrerobert.no/no_NO/ko...#sz=24&start=1

Denne skal jeg gi bort, men har ikke pakket den ut av plasten enda, så vet ikke hvordan den er enda: https://www.pierrerobert.no/no_NO/ge...id=Tops2_NavV2

Og halsen ønsker jeg meg selv, men har ikke kjøpt: https://www.pierrerobert.no/no_NO/ha...000107113.html

Jeg synes også at mange av ullgenserene er fine.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.