Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-24, 17:22   #241
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Jeg kan melde om at de i år satte opp det kjempedigre juletreet midt i det høytrafikkerte området på Oslo S i starten av november.

Jeg syns generelt at folk kan strekke julegleden så lenge de vil for min del, på kontoret også, men her er det både tradisjonelle og praktiske hensyn som taler mot, syns jeg. Trafikkhinder i form av julepynt nærmere 20 % av året er litt rart.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 17:49   #242
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

God bedring og sympatiklem, men spekulerer på om mave er inne på noe.

Hvah?!?!!

Ring meg når det er januar. Måteholdskortet er lagt igjen i baren så det er fri flyt.

Gammel 27-11-24, 19:24   #243
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjelper med Halloween, det holder i hvert fall den verste galskapen unna før november, i det minste.

(Denne handlet om julepynt, ikke Palmens ekstravaganza )

Gammel 27-11-24, 19:37   #244
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hjelper med Halloween, det holder i hvert fall den verste galskapen unna før november, i det minste.

(Denne handlet om julepynt, ikke Palmens ekstravaganza )

Der har jo amerikanerne også thanksgiving som de må få unnagjort, og det er vel ca nå? Men det er mulig de sauser sammen jul og thanksgiving da, for alt det jeg vet.

Jeg ELSKER jul, og gleder meg skikkelig! Og synes jo noe av sjarmen med jula er nettopp det, å gå og vente på den, telle ned, og ha bestemte datoer hvor det er "tillatt" (for meg) å pynte, og å starte høytiden. Hvis jeg skal begynne å sette fram julepynten litt nå og da ut over hele høsten, og starte julefeiring sånn gradvis, og litt tidligere for hvert år, så blir noe av den sjarmen borte for min del. Jeg liker at vi har bestemte tradisjoner, høytider og merkedager som er fastsatt på bestemte tider av året. At det finnes enkelte ting vi fortsatt er nødt til å gå og vente på og glede oss til, ikke at vi bare skal få alt på sekundet, når vi selv bestemmer det. Det er ingen som kan hindre meg i å feire jul i april eller august heller, hvis jeg vil det, men det ville ikke bli det samme. Og det er det heller ikke med november, synes jeg. Uansett hvor mange nisser og hvor mye pynt vi setter fram, det er jo ikke jul på ordentlig i november, det er heller ikke advent, så det blir jo bare å late som. Og for meg blir det bare litt rart. Ikke gruffemateriale nødvendigvis, men jo, kanskje bittelitt likevel ...

Sist redigert av My : 27-11-24 kl 19:57.
My er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 19:51   #245
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thanksgiving kan vi godt gønne på med i større grad her hjemme synes jeg. Minus urinnvånere og kalkuner, kanskje, men en høsttakkefest på boler?

Når det gjelder supertidlig julepynting er jeg begrenset begeistret, men jeg ser også at dette med hjemlig hygge og tradisjoner og fellesskap er ekstra viktig for folk når verden er utrygg. Om man føler seg litt trøstet av å sette frem en nisse, så er det egentlig helt greit for meg. Barna har presset frem lysoppheng ute og i et par vinduer her hjemme (og på egne rom, det legger jeg meg ikke opp i), men jeg holder igjen på det meste annet enn så lenge. Skal slenge på noen Happy Holidays-putevar i sofaen og bytte ut solsikker med lilla tulipaner, henge opp stjerne i vinduet og innlede amaryllis- og svibelsesongen. Og lilla lys og granbarkrans. Åh! Nå gleder jeg meg. Det blir jo helt feil i gruffetråden!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 22:20   #246
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Julegrinchen er tilbake, ja

Gammel 27-11-24, 22:35   #247
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle bare gjøre klart til advent med å henge opp lys på verandaen og stjerner i vinduene. Måtte jo teste at alt fortsatt lyser. Nå klarer jeg ikke å dra ut igjen kontaktene og gå tilbake til stummende mørke..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 22:52   #248
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i dag jaktet på lilla servietter til et adventarrangement på søndag. Det eneste jeg fant, var noen svindyre eksklusive greier som kostet 79,-/10 stk. Ikke aktuelt når man skal dekke kaffe bord til 100 mennesker, så da ble det grønt og hvitt - det passer rett og slett ikke med rødt til den anledningen.
mne det er null etterspørsel etter lilla pynt visstnok.

Og det må være lov å ikke ville feire jul halve høsten.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 22:54   #249
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt lilla lys til adventsstaken. Kjempelange, lakkede, fra Ester & Erik.

Gammel 27-11-24, 22:54   #250
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lette etter lilla pynt i fjor på disse tider, da jeg følte for å gjøre litt ekstra ut av adventstiden, gjøre det koselig inne og i det hele tatt. Men jeg fant nesten ingen ting. Før mener jeg visselig å huske at -nille osv bugnet av lilla i november?

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 23:02   #251
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg lette etter lilla pynt i fjor på disse tider, da jeg følte for å gjøre litt ekstra ut av adventstiden, gjøre det koselig inne og i det hele tatt. Men jeg fant nesten ingen ting. Før mener jeg visselig å huske at -nille osv bugnet av lilla i november?

jeg var innom. de hadde noen få lilla lys, men ingen annen lilla pynt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 27-11-24, 23:03   #252
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er like lov å ikke ville feire jul tidlig som det er å ville det, vel? Jeg forundrer meg bare over at det rases over at folk pynter. Nå tenker jeg ikke spesielt på her inne, men iRl og i kommentarfelt. Det er pynt. Folk koser seg.

Jeg pynter ikke med lilla fordi jeg misliker den fargen sterkt og jeg har ikke noen religiøs forankring. Pynter derfor med rødt hele desember.

Gammel 27-11-24, 23:05   #253
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Rases, faktisk.

Gammel 28-11-24, 00:29   #254
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble sur inni meg da en nabo satte opp innendørs juletre i november. Stort vindu, som jeg går forbi daglig, tett på. I mitt hode betyr det «straks jul, eller romjul». Det er mitt problem, jeg behandler nabo helt normalt. Jeg nevner det på nett, evt med folk jeg er nær. Jeg skriver ikke avisinnlegg. Det påvirker MIN julefølelse, ikke noe stort og alvorlig. Jeg synes det er fint med et samfunn med felles kultur, men også med ulik kultur. Da må jeg tåle slikt. Det jeg synes er kjipt, er når stadig flere fjerner MIN julefølelse. Mitt problem. Men det er slik jeg føler. (og til og med jeg kan nå finne på å pynte tre 2-3 dager før jul og kransen er hengt ut. Av hensyn til hun på 14).

Gammel 28-11-24, 06:32   #255
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Rases, faktisk.

Å si at folk må ta hensyn er å rase. Det er et sterkt utbrudd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-11-24, 06:55   #256
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg pynter ikke med lilla fordi jeg misliker den fargen sterkt og jeg har ikke noen religiøs forankring. Pynter derfor med rødt hele desember.

Jeg pynter med lilla i adventa sjøl om jeg ikke finnes religiøs. For meg personlig har fargen ikke noe religiøst innhold; det er bare en farge jeg har vokst opp med i desember. Venter med julepynt til 22. desember.

Ellers enig i at det blir stadig mindre lilla pynt å finne. I fjor kjøpte jeg stoff og sydde duker fordi jeg ikke fant noe. Duker og servietter er nok adventspynt for meg; har brukt å finne servietter på Obs, men har ikke sjekka enda i år.

Gammel 28-11-24, 06:57   #257
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Raser ikke, bare orker ikke tanken på å invaderes av nisser og julepynt før det faktisk snart ER jul.

Gammel 28-11-24, 06:58   #258
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Elsker forresten lilla og har gjerne litt lilla tema fremover.

Gammel 28-11-24, 07:19   #259
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Å si at folk må ta hensyn er å rase. Det er et sterkt utbrudd.

Nei, det er det da virkelig ikke. Å si at folk må ta hensyn, er langt fra å rase.

Sist redigert av Pøblis : 28-11-24 kl 07:25.
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 28-11-24, 08:07   #260
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Når man raser er man skikkelig sint.
Ordboken sier :

være sint;
skjelle og smelle;
jamfør rasende (1)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.