![]() |
#241 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg kan melde om at de i år satte opp det kjempedigre juletreet midt i det høytrafikkerte området på Oslo S i starten av november.
#243 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det hjelper med Halloween, det holder i hvert fall den verste galskapen unna før november, i det minste.
#244 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20
Der har jo amerikanerne også thanksgiving som de må få unnagjort, og det er vel ca nå? Men det er mulig de sauser sammen jul og thanksgiving da, for alt det jeg vet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-11-24 kl 19:57. |
![]() |
![]() |
#245 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Thanksgiving kan vi godt gønne på med i større grad her hjemme synes jeg. Minus urinnvånere og kalkuner, kanskje, men en høsttakkefest på boler? |
![]() |
![]() |
#247 |
Klar
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg skulle bare gjøre klart til advent med å henge opp lys på verandaen og stjerner i vinduene. Måtte jo teste at alt fortsatt lyser. Nå klarer jeg ikke å dra ut igjen kontaktene og gå tilbake til stummende mørke.. |
![]() |
![]() |
#248 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har i dag jaktet på lilla servietter til et adventarrangement på søndag. Det eneste jeg fant, var noen svindyre eksklusive greier som kostet 79,-/10 stk. Ikke aktuelt når man skal dekke kaffe bord til 100 mennesker, så da ble det grønt og hvitt - det passer rett og slett ikke med rødt til den anledningen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#249 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har kjøpt lilla lys til adventsstaken.
#250 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg lette etter lilla pynt i fjor på disse tider, da jeg følte for å gjøre litt ekstra ut av adventstiden, gjøre det koselig inne og i det hele tatt. Men jeg fant nesten ingen ting. Før mener jeg visselig å huske at -nille osv bugnet av lilla i november? |
![]() |
![]() |
#251 |
Panzerekstremfeminist
|
jeg var innom. de hadde noen få lilla lys, men ingen annen lilla pynt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#252 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det er like lov å ikke ville feire jul tidlig som det er å ville det, vel? Jeg forundrer meg bare over at det rases over at folk pynter. Nå tenker jeg ikke spesielt på her inne, men iRl og i kommentarfelt. Det er pynt. Folk koser seg.
#253 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråd #20Rases, faktisk.
#254 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg må ærlig innrømme at jeg ble sur inni meg da en nabo satte opp innendørs juletre i november. Stort vindu, som jeg går forbi daglig, tett på. I mitt hode betyr det «straks jul, eller romjul». Det er mitt problem, jeg behandler nabo helt normalt. Jeg nevner det på nett, evt med folk jeg er nær. Jeg skriver ikke avisinnlegg. Det påvirker MIN julefølelse, ikke noe stort og alvorlig. Jeg synes det er fint med et samfunn med felles kultur, men også med ulik kultur. Da må jeg tåle slikt. Det jeg synes er kjipt, er når stadig flere fjerner MIN julefølelse. Mitt problem. Men det er slik jeg føler. (og til og med jeg kan nå finne på å pynte tre 2-3 dager før jul og kransen er hengt ut. Av hensyn til hun på 14).
#255 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Å si at folk må ta hensyn er å rase. Det er et sterkt utbrudd.
![]() |
#256 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg pynter med lilla i adventa sjøl om jeg ikke finnes religiøs. For meg personlig har fargen ikke noe religiøst innhold; det er bare en farge jeg har vokst opp med i desember. Venter med julepynt til 22. desember.
#257 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #20Raser ikke, bare orker ikke tanken på å invaderes av nisser og julepynt før det faktisk snart ER jul.
#258 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #20Elsker forresten lilla og har gjerne litt lilla tema fremover.
#259 |
Panzerekstremfeminist
|
Nei, det er det da virkelig ikke. Å si at folk må ta hensyn, er langt fra å rase.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 28-11-24 kl 07:25. |
![]() |
![]() |
#260 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #20Når man raser er man skikkelig sint.
|
|