|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
geskjeftig
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valg
Jeg har ikke egentlig noe imot Støre, han virker både klok og flink. Men han mangler karismaen til å sanke velgere, og jernhånda som Poly nevner, og da kan det bli vanskelig å få reist kjerringa før valget.
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg blir skikkelig lei meg over det som skjer i AP nå. Selv om jeg aldri har stemt AP har det vært blant mine topp 3 av partier. At Giske nå topper Trøndelag gjør det uaktuelt å stemme på dem. Om Jonas må gå så forsvinner enda en grunn til å går for dem. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
|
|
|
#106 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgFor meg som egentlig har AP i blodet er det vondt å se på til tider, og jeg mener Jonas i bunn og grunn er en god mann som ikke er den "tåkefyrsten" han har vært omtalt som, men nok mangler den jernhånda ja.
|
|
|
#107 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Takk. Det var veldig godt formulert og jeg er helt enig i ditt perspektiv.
|
|
|
|
#108 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgVeldig enig med deg, Tjorven!
|
|
|
#109 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDet er jeg også i, i tillegg til dette med gratis SFO, muligens. Bedre ordninger for de som ikke har råd og for grupper som ofte ikke benytter seg av tilbudet. Jeg har ikke løsningen, men ikke gi alle gratis plass og så ikke gi midler til bemannig er tullete i mine øyne. Mulig jeg blir arrestert nå, for jeg har egentlig ikke satt meg inn i dette, så jeg vil gjerne bli opplyst.
|
|
|
#110 |
|
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg er uenig ang. skolemat. Det er et viktig tiltak, og handler om mye mer enn bare mat til fattige. Det handler om å være felles om noe, spise det samme, dele et måltid. Det kommer alle barn til gode. Også må man ikke glemme at det finnes foreldre som vasser i penger og likevel ikke klarer å sende med ungene god skolemat. Jeg støtter også gratis SFO, men mest av alt er jeg for heldagsskole. Det vil gi mulighet til en mye mer variert dag og lenger pauser. Bra for alle!
|
|
|
|
#111 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg har tenkt eller vurdert på samme måte som Input. Bortsett fea aiste setning, det med fulldsgskole har jeg ikke tenkt på, så nå skal jeg gjøre det. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg tror ikke han rir denne av. Se på hvordan fylkeslederne og LO uttaler seg. Det er ingen som gir uttrykk for entusiastisk støtte, alle sier at de forholder seg til partiprosessene. Og jeg tror det er dette som er Støres hovedproblem, og som han deler med Brenna: de skjønner ikke distriktene, og de skjønner ikke fagrørsla. De er godt plassert i Oslogryta, født og oppvokst. Det området skal med også, for all del, men når den ene bastionen etter den andre faller rundt i landet; Sarpsborg, Odda, hele Nord-Norge, tidligere knallrøde deler av Innlandet, osv, da er problemene så gjennomsyrende at det gjør vondt.
|
|
|
#113 |
|
rakkarpus
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgAP nede på 14%, Senterpartiet under sperregrensen og Frp på 27%, i meningsmåling av Norstat og Vårt land, var det ikke?
|
|
|
#114 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgEr det ikke slik at høye renter =folk stemmer frp |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJa, det er jo noen slike strukturer i økonomien som spiller inn, uansett leder. Må jo også sies at kombinasjonen SP i regjering og krise-økonomi i kommunene er en katastrofal kombo. Og siden AP jo lener seg ganske tungt på SP-valgløfter gjennom deres felles plattform, fremstår det jo som om regjeringen gjør det motsatta av det de har lovet.
|
|
|
#116 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJa, jeg tror at uansett hvem som hadde sittet i regjering nå hadde hatt det tøft på meningsmålingene pga prisstigning, dårlig kommune økonomi etc. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
Jo dessverre. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Travelt opptatt
|
Men er det noen som kan forklare meg HVORFOR regjeringen velger å ha så lave overføringer til kommunene og fylkeskommunene at de får dårlig økonomi? Pengene finnes jo, det er jo bare å øke overføringene til kommunene. Kan alltids øremerke til veier eller lærere, hvis det er det det står på. Greit nok at noen av kommunene kan ha godt av å strammes litt opp for å slutte å bygge nye flotte ting hele tida, men for en AP/SP-regjering å velge dette tidspunktet til å drive med oppdragelse virker helt vilt. ØNSKER de å tape valget?
|
|
|
#119 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgMin oppfatning er at Senterpartiet har funnet en «flott» måte å tilgodese en del landlige kommuner, inkludert steinrike landlige kommuner. Med kort frist, som gjør at min hjemkommune sliter stort, tross egentlig god økonomi. Vi skal kutte fra 13 til 12 milliarder budsjett på under ett år. Uten hensyn til avtaler og lønninger og igangsatte prosjekter. Jeg stemte Ap, men lider nå under Sp politikk som jeg synes er DUST. Kommer derfor ikke til å stemme Ap igjen. Føler meg lurt.
|
|
|
#120 |
|
Travelt opptatt
|
Men det er jo ikke bra i landlige kommuner heller, til og med kraftkommunene må gjøre vesentlige kutt. Og innskjæringene i Innlandet fylkeskommune, med nedlegging av skoler, er jo vel heller ikke ønsket SP-politikk? At det må tas grep er greit, de vil ikke ha nok elever til å fylle alle skolene i framtida. Men det virker ikke særlig smart å legge opp til raske prosesser rett før et valg. Hadde man smurt med litt penger i en overgangsfase, så kunne man sluppet voldsomme prosesser, og latt skolene dø mer naturlig ut.
|
![]() |
|
|