Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[SpinOff] Retro-mat

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-24, 11:15   #11
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [SpinOff] Retro-mat

Jeg er født i 73, så det jeg tenker på som retromat er nok det vi spiste på tidlig 80-tall. Tror ikke vi pleide å ha det hjemme, men på skolekjøkkenet lagde vi 80-talls "risotto", en gryte med tomatsaus og andre grønnsaker, og vanlig middagsris. Hjemme hadde vi mye seibiff med løk, det har jeg aldri lagd selv, fikk nok overdose.

Ellers så husker jeg Toro-grytene, spesielt meksikansk gryte, husker vi pleide å ha det de fredag- og lørdagskveldene pappa jobbet seint skift, for han kunne virkelig ikke utstå disse nymotens smakene Dette var før tacoen ble allemanseie, så tex-mex var skikkelig eksotisk.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.