|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Er skiene mine bra?Kjøpte meg et par skøyteski (ikke spør!) i fjor, på bruktmarked. Nå vet jeg ikke om skiene er brukbare til meg (spenn, lengde etc) Noen tips om hvordan jeg kan finne det ut?
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?For skøyting så er spenn ikke av betydning - de skal helst være ganske flate.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?Jeg har ikke peiling, men masse gode råd her https://www.villmarkssida.no/test-skoyteski/
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?Frukt: Takk!
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?
Hvis løypa er flat nok kan du veksle mellom vanlig klassisk og staking på "glatte ski" / skøyteski. Men du er helt avhengig av at det ikke er mye opp og ned.
eh, dette er jo et helt enormt stort løp (45.000 deltakere), med mange distanser. Vi skal gå 3 mil (kortvasaen, samme distanse som tjeivasaen). Har bare som mål å fullføre. Så hvis du tenker på anders Aukland som går 9 mil i eliteløpet, så er dette laaaaaaaangt unna
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er skiene mine bra?Du vil trenge spenst i skiene, feste og glid. Du vil få en god vurdering av skiene hvis du tar en skiprepp. Jeg ville stått over felleski, de mister fort glid på enkelte underlag, og da er det ingenting som hjelper og de er elendige hvis skøyting. Du må teste, lykke til. Håper du har mer snø enn her.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?Jeg ville gått for felleski med mindre du er flink til å smøre eller får hjelp. Slik HI er formulert, tolker jeg det som at du ikke kan, eller i hvert fall ikke er god, på skøyting, og da spiller det ingen rolle om felleski ikke er egnet for det. Vasaloppet 30 (som det må være snakk om her?) markedsføres som et "mosjonsløp for hele familien", så det er rimelig lavterskel.
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?Ah, jeg visste ikke at de hadde en «lavterskel versjon». Enorme hermetegn her - 3 mil er virkelig ikke lavterskel i mitt hode.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er skiene mine bra?Lavterskel sammenlignet med det man ser for seg når man hører navnet Vasaloppet. Jeg går heller ikke lenger enn 3 mil. Den løypa har lite stigning og mye nedover, så sånn sett en snill løype også.
![]() |
![]() |
|
|