Sv: Hvor ofte skifter dere sengetøy?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Gjorde du dette da du hadde små barn også? Så sant vi er friske, er vi i skogen/på fjellet fra etter frokost til middag på lørdager (om vi ikke er invitert på noe annet), om noen her ville være hjemme for å vaske klær, hadde det blitt veldig «rar» stemning. Heldigvis er vi kjedelige mennesker og rekker fint å vaske og tørke på vanlige ettermiddager.
Nei, vi vasker jo bare annenhver uke, og det kan like gjerne være søndag som lørdag. Vi har ingen barn som bor hjemme, og jeg kan ærlig talt ikke huske hva vi gjorde da de var små. Men generelt er ofte lørdag handledag. Mannen handler etter frokost mens jeg «passer» vaskemaskin. Og hvis vi skal noe lørdag formiddag, så er det jo ikke sånn at vi blir hjemme. Vi er ikke hjemme FOR å vaske klær, det er mer sånn at vi vasker fordi vi som regel er hjemme. Generelt har vi lite rutiner i heimen bortsett fra sengetøyvask og ukeshandel. Og det siste er ikke mitt ønske, men mannens, og det er jo han som handler.
Vi var nok sjelden i skogen eller på fjellet (bor relativt langt unna begge deler) lørdag formiddag da ungene var små også, tror jeg.
Hva mente du forresten med at dere «heldigvis er kjedelige mennesker»?
Sist redigert av Hyacinth : 28-12-24 kl 15:33.
|