Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tonic water, hva bruker jeg det til?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-24, 17:43   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tonic water, hva bruker jeg det til?

Jeg kjøpte flere flasker tonic fra Fever Tree, og selv om jeg jo vet at det inneholder kinin, så er det i bitreste laget til å bruke i drinker, synes jeg. Det passer sikker fint til gin, men for det første har jeg ikke gin, og for det andre kjøpte jeg det til å lage mocktails. Men ingen blir gode (skjønt jeg har bare slumpet og diktet).

Er det noen som kan tipse meg om GODE ting jeg kan bruke dette til?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-24, 18:15   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tonic water, hva bruker jeg det til?

Denne ser god ut.
https://www.thekitchn.com/recipe-pom...-tonics-252446

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-24, 19:10   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Denne ser god ut.
https://www.thekitchn.com/recipe-pom...-tonics-252446

Hm. Ja, i grunnen ser den god ut. Jeg har granateplesirup. Bruker den til dressinger, tabbouleh etc. Men den er jo veldig, veldig sur. Er dette det samme som molasse?

Gammel 27-12-24, 20:09   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Ja, i grunnen ser den god ut. Jeg har granateplesirup. Bruker den til dressinger, tabbouleh etc. Men den er jo veldig, veldig sur. Er dette det samme som molasse?

Nå står det jo nettopp om at den er sur i oppskriften da.

Jeg liker tonic water bar, og spesielt den fra fever tree siden den har bitter appelsin i seg også. Den er god å blande med Rochester ingefær drikk og litt sitronbrus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-24, 20:16   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ville brukt denne som er beregnet på drinker.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-24, 21:05   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vår granateplesirup er tykk og nesten svart, og drinken ble mørk som cola og smakte sånn passe. Ikke direkte vondt.

Gammel 28-12-24, 19:58   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde cocktails i går og drinker som har syrlige og/eller bitre ingredienser blir mye mer drikkendes med litt sukkerlake i. Ikke sånn at de blir klissesøte, men for å balansere.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-24, 22:19   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi hadde cocktails i går og drinker som har syrlige og/eller bitre ingredienser blir mye mer drikkendes med litt sukkerlake i. Ikke sånn at de blir klissesøte, men for å balansere.

Takk for tipset, jeg får teste litt. Har du noen gode forslag på stående fot?

Gammel 29-12-24, 01:20   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, vi hadde «innleid» sønn av venninne som bartender i går. Han har jobbet i bar og disket opp for oss. Så jeg gjorde ikke noe.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-24, 10:30   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Beklager, vi hadde «innleid» sønn av venninne som bartender i går. Han har jobbet i bar og disket opp for oss. Så jeg gjorde ikke noe.

Høres herlig ut!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.