|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Døren kan du sette hvor som helst. Konstruksjonsmessig er alle sidene like. |
|
|
|
#3 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tankefull
|
Om han virkelig vil ut så kaster han seg bare over kanten *selverfart*
|
|
|
#5 |
|
Tankefull
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hva med å innstalere en slags drasnor, som på en persienne. Så kan du dra sengebunnen opp når han skal ut av sengen...
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Det har du nok rett i. Han kommer seg som regel dit han vil. Hadde han vært sistemann ville jeg bare hentet opp skuvsenga. Nå ser jeg en løsning som både han og en lillebrøster vil kunne ha nytte av, og da har jeg lyst å forsøke allerede nå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hva med en sånn skyvelås som man drar opp, skyver på plass og drar ned (hmmmm...vanskelig å forklare den mekanismen). Man må ha kontroll på to dimensjoner, og med to slike låser vil jeg tro det er i meste laget for en toåring. Eller undervurderer jeg små kreative hjerner nå? |
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hev bunnen på sengen et hakk. Så kan han klatre utav selv.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Hadde nok jeg også gjort, om regulerbar front hadde vært alt jeg trengte, men det er ikke nok når barnet er 7-8 måneder. Alternativet er disse store avanserte spesialsengene fra hjelpemiddelsentralen, og det synes jeg blir for heftig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Men den du bygger om nå blir vel ikke mer avansert?
|
|
|
#12 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Det vi bygger nå blir perfekt for mitt behov. Barnet kan mye tidligere komme seg ut og inn selv, og jeg trenger ikke å løfte verken opp eller ned. Alle løft gjør vondt i min verden, enten for rygg eller i armer. Kanskje litt vanskelig å forstå behovet om problemstillingen er ukjent, men jeg har ønsket meg dør i sprinkelsengen i over ett år nå |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Problemstillingen er ikke ukjent..
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Ja, men etter et par måneder vil barnet kunne støttes ut selv. Om han eller hun er som ztjerna i allefall |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er her
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Vi fjærnet ene siden vi, men det fungerer kanskje ikke helt i ditt tilfelle.
|
|
![]() |
|
|