Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 23:58   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?

Døren kan du sette hvor som helst. Konstruksjonsmessig er alle sidene like.

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:00   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Neste problem: Hvilken lås kan ikke åpnes av en fiklete to-åring? Hengelås?

"Nå skal mamma låse deg ut av buret ditt lille venn"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:04   #3
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Neste problem: Hvilken lås kan ikke åpnes av en fiklete to-åring? Hengelås?

"Nå skal mamma låse deg ut av buret ditt lille venn"

Kanskje det?

Om han ikke får opp vanlige trappegrinder med den låsegreia de har, så går fremdeles det an å bruke. Om han vil ut, så kommer han seg nok ut av senga nå, uansett?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:06   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Kanskje det?

Om han ikke får opp vanlige trappegrinder med den låsegreia de har, så går fremdeles det an å bruke. Om han vil ut, så kommer han seg nok ut av senga nå, uansett?

Om han virkelig vil ut så kaster han seg bare over kanten *selverfart*

Gammel 02-09-07, 00:08   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hva med å innstalere en slags drasnor, som på en persienne. Så kan du dra sengebunnen opp når han skal ut av sengen...

Gammel 02-09-07, 00:08   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Det har du nok rett i. Han kommer seg som regel dit han vil. Hadde han vært sistemann ville jeg bare hentet opp skuvsenga. Nå ser jeg en løsning som både han og en lillebrøster vil kunne ha nytte av, og da har jeg lyst å forsøke allerede nå.

En annen ting er at han er et barn som svært sjelden slapper av. Han elsker sengen sin, både morgen, natt og kveld, og vi er nok litt redde for at en ny seng ikke vil være like lett å slappe av i.

Gammel 02-09-07, 00:05   #7
Nebbia
Passiv

Standard

Hva med en sånn skyvelås som man drar opp, skyver på plass og drar ned (hmmmm...vanskelig å forklare den mekanismen). Man må ha kontroll på to dimensjoner, og med to slike låser vil jeg tro det er i meste laget for en toåring. Eller undervurderer jeg små kreative hjerner nå?

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 00:32   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hev bunnen på sengen et hakk. Så kan han klatre utav selv.
Han lærer det før eller senere uansett, og det er bedre at han lærer det med litt mindre fallhøyde.

Jeg lærte poden å klatre ut av sprinkelsengen på en trygg måte i løpet av en ettermiddag, da hadde han drevet med litt halsbrekkende klatring en god stund.

Gammel 02-09-07, 12:32   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

pågangsmotet ditt!

Jeg ville nok ha solgt den der - og kjøpt en ny til nr 2
Som HAR regulerbar front.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 12:34   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg ville nok ha solgt den der - og kjøpt en ny til nr 2
Som HAR regulerbar front.

Hadde nok jeg også gjort, om regulerbar front hadde vært alt jeg trengte, men det er ikke nok når barnet er 7-8 måneder. Alternativet er disse store avanserte spesialsengene fra hjelpemiddelsentralen, og det synes jeg blir for heftig.

Gammel 02-09-07, 12:36   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den du bygger om nå blir vel ikke mer avansert?

Det er jo for å få åpnet opp slik at du slipper å løfte barnet så veldig opp?

Kanskje du burde ha bygget OPP sengen istedet. Sånn at du får den i din høyde

Sånn som vi har gjort med vaskemaskinen

Gammel 02-09-07, 12:40   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det vi bygger nå blir perfekt for mitt behov. Barnet kan mye tidligere komme seg ut og inn selv, og jeg trenger ikke å løfte verken opp eller ned. Alle løft gjør vondt i min verden, enten for rygg eller i armer. Kanskje litt vanskelig å forstå behovet om problemstillingen er ukjent, men jeg har ønsket meg dør i sprinkelsengen i over ett år nå

Gammel 02-09-07, 12:42   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det vi bygger nå blir perfekt for mitt behov. Barnet kan mye tidligere komme seg ut og inn selv, og jeg trenger ikke å løfte verken opp eller ned. Alle løft gjør vondt i min verden, enten for rygg eller i armer. Kanskje litt vanskelig å forstå behovet om problemstillingen er ukjent, men jeg har ønsket meg dør i sprinkelsengen i over ett år nå

Problemstillingen er ikke ukjent..
Jeg sliter med ryggen selv, etter 2 prolaps. Og det er noe av grunnen til at vi nå "hiver" ut sprinkelsenga.

Men du vil jo måtte løfte ut en 7 mnd gammel baby uansett dør?

Gammel 02-09-07, 12:44   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Problemstillingen er ikke ukjent..
Jeg sliter med ryggen selv, etter 2 prolaps. Og det er noe av grunnen til at vi nå "hiver" ut sprinkelsenga.

Men du vil jo måtte løfte ut en 7 mnd gammel baby uansett dør?

Ja, men etter et par måneder vil barnet kunne støttes ut selv. Om han eller hun er som ztjerna i allefall Jeg vil også ha muligheten til å sette meg ned og la barnet krype/åle seg til fanget mitt på de verste dagene.

Gammel 02-09-07, 12:50   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi fjærnet ene siden vi, men det fungerer kanskje ikke helt i ditt tilfelle.
Lykke til med prosjektet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.