|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilke knekkebrød er de sunneste?Er det noen som vet hvilke knekkebrød som går for å være sunneste? Er det noen av Wasaknekkebrødene som går også? Eller er det bare de "svindyre med fem i pakka" som er sunne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?
Jeg spiser knekkebrød istedenfor brød, og lever på Wasa knekkebrød, så jeg føler at jeg har autoritet på dette området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Jeg bruker Din Stund Mini - Chia & Havsalt. Liker at de er ganske tynne. De har mer fiber enn sport+, men også litt mer fett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Frøknekkebrød i grønn pose på Coop er vel det sunneste jeg har funnet, gode er de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
Disse spiser jeg også, de har også nokså lavt karboinnhold.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Takk for forslag så langt, jeg skal teste ut noen av disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Jeg tror svaret på dette vil avhenge av hva man mener er sunt. Er det sunt med få kalorier, få karbohydrater, lite salt, lite fett, mye fiber eller at det ikke er ultraprossesert?
![]() |
#10 |
Sunt som i bra for kroppen. At det ikke er det samme som å spise loff liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Wasa Husmann er mer enn sunt nok for meg hvertfall.
![]() |
![]() |
#13 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Wasa husmann her også. Billige er de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?+1 på Wasa husman. Også ifølge Diabetesforbundet
![]() |
#15 |
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Wasa Husmann fikser jeg visst ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Jeg spiser ulike former av Leksands (de trekantede knekkebrødene). Synes de er veldig gode. Men også Wasa 100 er gode, men mest til kveldsmat hvis jeg har lyst på noe litt salt. Bakdelen med de tynne knekkebrødene synes jeg er at jeg må spise så mange av dem
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Jeg har fått rutine på å bake knekkebrød selv, og de tenker jeg jo er ganske sunne. Og rimeligere enn de i grå papirpose. Jeg bruker grovt rugmel, havregryn, sesamfrø, solsikkefrø, chiafrø og litt honning og salt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
Nah, Wasa Fiber balance har 46 gr karbohydrater pr 100 gram vs Husmann har 60 pr 100. Det er derfor jeg velger Fiber balance.
![]() |
#19 |
Permakulturell
|
Hvis du kun tenker karbohydrater: ja. Men tar du med grad av prosessering samt kcal, jevner det seg kanskje ut litt?
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Hvilke knekkebrød er de sunneste?Jeg tenker også det avhenger av hva du tenker som sunt, men hvis det bare går på at det ikke skal være som loff, er vel de fleste knekkebrød som ikke er helt lyse, ganske sunne. Noen er ultraprosessert, andre ikke, om det er et poeng. Noen har mer kalorier enn andre, om det er et poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|