Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hvilket lesebrett kjøper man nå?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-25, 14:03   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket lesebrett kjøper man nå?

Min 10 år gamle Kindle har fått brune kanter i skjermen og svært kort batteritid. Det er kanskje på tide med en verdig avskjed.

Men hvilket lesebrett kjøper man nå? Da jeg kjøpte Kindelen var min oppfatning at ingenting kunne måle seg med den, men er det fortsatt slik?

Jeg leser for det meste norske bøker jeg kjøper på Ark og Norli, og det er viktig for meg at det er null stress å få boka fra butikk til lesebrett. Helst bør det gå trådløst. Det er også viktig at jeg kan endre størrelsen på skriften og velge dysleksivennlig font.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-25, 14:26   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket lesebrett kjøper man nå?

Tek.no hadde en samletest i fjor: https://www.tek.no/samletest/i/47ErMa/lesebrett
De svarer godt på en del av spørsmålene dine. Selv har jeg bare erfaring med Kindle og er godt fornøyd med den.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-25, 15:55   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk ny Kindle i fjor, og er fortsatt strålende fornøyd. Det jeg liker spesielt med min nye er at overgang skjerm og ramme nå er helt flat, så man kan bla med en hånd.

Jeg har kun hatt Kindle, så jeg har ingenting annet å sammenlikne med. Jeg handler så og si kun på Amazon Kindle Store, men innimellom kjøper barna noen norske bøker og det går knirkefritt å føre over.

Gammel 19-01-25, 14:56   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har tidlegare vist begeistring for at Onyx Boox har android og kan koblast mot BookBytes, men den levde bare eit års tid og er kinesisk søppel-plast. Så viss du finn gamle trådar om denne, har eg forandra meining.

Nå har eg Kobo, den har overdrive og er kobla til dei bøkene ein låner i Libby-appen, men det er for det meste engelsk som er tilgjengelig der. Den har eg hatt i tre år, men eg har ikkje testa kobling til Ark/ Norli ennå. Den har dysleksifont.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-25, 14:59   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser i testen Luftslottet linker til - det var den som fekk 6 og ikkje vinnaren til Onyx eg hadde. Men den var kortvarig glede.

The glass is refillable.
Gammel 19-01-25, 23:08   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker vel at jeg ikke har helt ork til å sette meg inn i noe nytt, spesielt når jeg ikke skjønner hva nokon mener med overdrive og Libby.

Den ene Kindelen har trådløs lading, det er svært forlokkende, for jeg er så ekstremt lei a ting som må lades. Å bare kunne legge den fra meg på en trådløs lader er verdt mye.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-25, 15:55   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg kjøpte Kindle i julegave til mannen nå nettopp, endte jeg opp med Kindle Paperwhite 5 (11. gen). Han er i alle fall fornøyd med den.

Grunnen til at jeg valgte Kindle er at det er det vi har fra før (han har mistet sin, men jeg har fortsatt min), vi har delt bibliotek, slik at vi begge har tilgang på hverandres bøker. Det finnes en enda nyere modell med litt større skjerm, som sikkert er nyere enn testen over, men jeg synes det er en fordel at den ikke er så stor. Den lader med USB-c. Har ikke sjekket om den tar trådløs lading, det har jeg ikke tenkt over, vi bruker ikke det.

Gammel 21-01-25, 06:09   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har pocketbook era og er veldig fornøyd med den. Jeg låner alt av bøker på tibi så det var viktig for meg at den støttet det (det gjør Kindle og).

Gammel 21-01-25, 06:40   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg merker vel at jeg ikke har helt ork til å sette meg inn i noe nytt, spesielt når jeg ikke skjønner hva nokon mener med overdrive og Libby.

Det er bibliotekteknologi for å kunne låne e-bøker på bibliotek.

Libby er mobilapp - overdrive er teknologien eller systemet som ligg under.

The glass is refillable.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.