|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?
Tja jo forsåvidt. Er bare redd den kan bli mer vinglete da? Jeg hadde ikke hatt behov for en slik løsning før ztjerna lærte seg å stå i senga, rundt 7-8 månedersalderen tror jeg. Det er mulig jeg overvurderer så små barn? Okeida, så tar vi fire sprinkler. Kanskje fem. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hvis du skal ha både i pose og sekk er det vanskelig å få det like pent, men du kan jo kappe av 4-5 stenger nede ved bunnen og i tillegg kappe av overliggeren slik at du får en dør. Bor ut stengene i bunnen slik at du kan tre døren ned i sengen. På utsiden setter du på låsbeslag mellom dør overligger på begge sider (utsiden) av "døren". |
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om du gjør som jeg skrev tidligere, og som MokkMokk utdypet, så beholder du "listene" oppe og nede - UTEN å kutte dem. Da skal ikke sengen bli noe vinglete. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Viser tenner
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Da jeg lærte å klatre ut av sprinkelsenga 1 1/2 år gammel, fjernet min far en sprinkel. Da klarte lille meg å komme inn og ut, men det var ikke så stort hull at jeg kunne ramle ut når jeg sov. Dagens sprinkelsenger har muligens mindre mellomrom mellom sprinklene, så kanskje du må fjerne to sprinkler? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er svært korte mellomrom mellom nå ja. For å få hodet til ztjerna gjennom må vi fjerne to sprinkler. Mamma påsto at jeg fikk hodet mitt ut gjennom sprinkelsenga da jeg var baby, så tidene (og sengene) har nok forandret seg ja. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Døren kan du sette hvor som helst. Konstruksjonsmessig er alle sidene like. |
|
|
|
#30 |
|
Tankefull
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Sag av ett par stenger på ene siden, monter hjul ned stoppere på beina og snu sengen om natten... *mitt overtrøtt geniale (???) forslag*
|
|
|
#31 |
|
Har fått viljen sin
|
Slett ikke dumt, hadde det ikke vært for at ztjerna alltid dytter senga godt ut fra veggen på alle sider før han sovner |
|
|
|
|
|
#33 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tankefull
|
Ser for meg at oprasjon med å snu sengen da vil ta litt tid.
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hva med en sånn skyvelås som man drar opp, skyver på plass og drar ned (hmmmm...vanskelig å forklare den mekanismen). Man må ha kontroll på to dimensjoner, og med to slike låser vil jeg tro det er i meste laget for en toåring. Eller undervurderer jeg små kreative hjerner nå? |
|
|
|
#36 |
|
Tankefull
|
Om han virkelig vil ut så kaster han seg bare over kanten *selverfart*
|
|
|
#37 |
|
Har fått viljen sin
|
Det har du nok rett i. Han kommer seg som regel dit han vil. Hadde han vært sistemann ville jeg bare hentet opp skuvsenga. Nå ser jeg en løsning som både han og en lillebrøster vil kunne ha nytte av, og da har jeg lyst å forsøke allerede nå. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#39 |
|
Tankefull
|
Sv: Erfaringer med å bygge om en sprinkelseng?Hva med å innstalere en slags drasnor, som på en persienne. Så kan du dra sengebunnen opp når han skal ut av sengen...
|
|
|
#40 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
![]() |
|
|