Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kan noen anbefale meg en lydbok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-25, 14:57   #21
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale meg en lydbok?

Ad Mys kommentar om persongalleri, er jeg enig i at det hjelper med papirbok, med unntak av de oppleserne som lager stemmer. De som lager gode stemmer er helt supre på lange bøker med rikt persongalleri. Hørte Game of thrones på den måten, oppleseren var fabelaktig god.

Kindle er det aller verste på stort persongalleri, syns jeg, for da er det slitsomt å bla bakover.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-25, 15:17   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ad Mys kommentar om persongalleri, er jeg enig i at det hjelper med papirbok, med unntak av de oppleserne som lager stemmer. De som lager gode stemmer er helt supre på lange bøker med rikt persongalleri. Hørte Game of thrones på den måten, oppleseren var fabelaktig god.

Kindle er det aller verste på stort persongalleri, syns jeg, for da er det slitsomt å bla bakover.

Ja, han som leser Christianus Sextus gjør også dette. Inkludert veksling mellom dialekter og svensk. Også helt fabelaktig.

Gammel 04-02-25, 15:20   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Alle bøkene til Jonas Jonasson er supre å lytte til på svensk, bortsett fra Morder Anders - der leser Håvard Bakke strålende på norsk. Profeten og Idioten og Analfabeten som kunne regne er supre på svensk. Jeg elsker en del av de svenske oppleserne, noen må leses på litt høyere tempo, men det funker det og. Særlig gode innlesere er Katarina Ewerløf, og Marie Richardson.

Gammel 04-02-25, 16:24   #24
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Tusen takk for tips- jeg har hørt det meste av Saabye Christensen- men ikke de

Da tror jeg du har noe å glede deg til!

Gammel 04-02-25, 22:08   #25
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg liker også veldig godt innleseren på Bill Brysons bøker på engelsk, enten det er en skuespiller eller Bryson selv. Det er kåserende reiseskildringer, for det meste, i en litt sånn kunnskapsrik og morsom gretten gubbe-stil.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-25, 22:09   #26
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk- Jeg hører omtrent alltid i høyere tempo

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Alle bøkene til Jonas Jonasson er supre å lytte til på svensk, bortsett fra Morder Anders - der leser Håvard Bakke strålende på norsk. Profeten og Idioten og Analfabeten som kunne regne er supre på svensk. Jeg elsker en del av de svenske oppleserne, noen må leses på litt høyere tempo, men det funker det og. Særlig gode innlesere er Katarina Ewerløf, og Marie Richardson.

Gammel 04-02-25, 23:12   #27
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg hører ikke på lydbøker selv, jeg detter bare av, men jeg kan anbefale noen bøker i det minste.
Nervøse tilstander
Piranesi
Sinnapsykologen
Sommeren med Balder

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-25, 08:43   #28
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Tusen takk

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg hører ikke på lydbøker selv, jeg detter bare av, men jeg kan anbefale noen bøker i det minste.
Nervøse tilstander
Piranesi
Sinnapsykologen
Sommeren med Balder

Gammel 05-02-25, 10:17   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hørte på "Systrarna" av Jonas Hassen Khemiri på svensk på Storytel. Den er innlest av skuespillerbroren til forfattere, og det synes jeg fungerte fint.

Gammel 05-02-25, 10:55   #30
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Takk for tips

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg hørte på "Systrarna" av Jonas Hassen Khemiri på svensk på Storytel. Den er innlest av skuespillerbroren til forfattere, og det synes jeg fungerte fint.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.