|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?Jeg har så lyst å strikke cardigan fra Ingunn Birkeland sitt City-mønster
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?Ja, den blir dyr å strikke.
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?Det mønsteret hennes er helt amazing. Det ser ut som lengste trekket er 11 masker, det er jo litt. Blir en veldig tykk cardigan, når alt i praksis er dobbelt garn. Men er vel ikke supervanskelig når det bare er to farger av gangen, så lenge man trekker nok tråd på baksiden.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?- garnet er ganske tynt da. - jeg ser dog at det er sikkert 20 nøster pga alle fargene og hvert nøste koster 55. Har lånt boka på biblioteket. Kan jo evt trene på en lue.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?
Ja, er den ikke fin! Jeg synes mønsteret er så kult. Hadde det ikke vært for viktigheten av så mange farger, har jeg sikkert valgt et annet garn evt.
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?Nydelig genser og kule farger! Jeg strikket min første mønstergenser i sommer - VM-genseren til skiVM 25. Det var litt heftig med mønster og inntill tre farger i enkelte omganger. Fordelen her er at det kun er to farger pr. omgang - og ettersom linjene er helt rene er det lettere å legge opp når du skal vri tråden (etter 3-4 masker, men ikke på samme sted to omganger etterhverandre.).
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Noen som har strikket Ingunn Birkeland sitt "city-mønster"?Angående pris, så tenker jeg at det er helt ok å bruke litt penger på et prosjekt som man legger såpass mange timer i som å strikke en genser. Og at man er fornøyd med uttrykk og opplevelse når den er ferdig.
![]() |
|
|