Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Legitimasjonsplikt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-25, 21:02   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legitimasjonsplikt?

Vi (han 54 år, jeg 49 år) skal på konsert. Det står "18 års aldersgrense med legitimasjonsplikt". Betyr det at vi må ha med legitimasjon? Kan vi risikere å bli stoppet i døra om vi ikke har det. Det er VELDIG tydelig at vi er over 18 år altså.

(Pleier ikke gidde ta med veske eller noe som helst annet enn bankkort når jeg går ut, så legitimasjon er ikke noe noen av oss pleier å gå med)

Gammel 05-03-25, 22:13   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legitimasjonsplikt?

Kan ikke tenke meg at det er nødvendig, nei. Men har uansett både førerkort på mobilen og lagt inn passet å bank-id appen sånn at jeg alltid har noe legitimasjon ved behov. (Selv om begge bare er godkjent et begrenset antall plasser.)

Gammel 05-03-25, 22:51   #3
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tenker at dere helt sikkert kommer inn på den konserten uten å vise leg. Står nok veldig tydelig for de som er akkurat rundt 18 år, slik at vaktene skal slippe å krangle med 19-åringer som har glemt leg. (Hvilken konsert?)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-25, 07:23   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Norge er dette problemfritt. Dere ser åpenbart ut til å være langt eldre enn aldersgrensen.

I USA har både jeg (den gang 38) og min 64 år gamle kollega (!) blitt stoppet i døra og måtte tilbake på hotellet for å hente leg. Så der hadde legitimasjonsplikt en helt konkret betydning.

Gammel 06-03-25, 08:10   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Basert på min egen erfaring som vakter på konserter, så har jeg aldri sjekket legitimasjon på folk som jeg ser er over 18 år. Om du ikke har veske eller sekk, så er min erfaring at vaktene kommer til å elske deg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-25, 12:37   #6
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på at jeg har nasjonal id som jeg putter i innerlomme, så slipper jeg tenke mer på det.

Skal på The Dead South konsert.

Gammel 06-03-25, 13:53   #7
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Men kom og hils på når dere går forbi meg da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-25, 15:30   #8
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Will do!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.