Sv: Male innedører?
Opprinnelig lagt inn av meisje, her.
Siden huset er bygget i 1982, er det ganske sikkert enkelt å bytte og standardmål på dørene.
Jeg bor nå i et hus fra 1917, og der har vi gamle dører med speil i avvikende mål. Det er fortsatt lett å ta av og på dørene hvis man skal male feks. Hvis det skal byttes må de nok lages på mål. En av dørene våre har slått seg, jeg vurderer å ta den fra hverandre for å lime sammen på nytt, men har ikke hatt energi til det enda.
Det er trolig hengslene som avgjør om man kan bytte døra uten å bytte karmen/rammen også. Vi har litt eldre dører enn de det er snakk om her, omtrent ti år eldre. V kan ikke bytte kun døra fordi det er annen type henglser enn det som er standard nå og de er plassert ulik sted. Jeg sjekket opp dette da jeg vurderte å male eller bytte våre dører. Vi har ikke kommet så langt som å male dem, det er fortsatt ett av prosjektene jeg vurderer. Bytte dem er ikke aktuelt. Utrolig hvordan trefargede dører ikke virker like ille over tid, i alle fall for meg som også er den som måtte malt dem.