Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialer
Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.
Vi vasker jo det meste i maskin, men jeg forsøker å bruke klut (har heklet og strikket noen i rent bomullsgarn) på f.eks. kjeler og stekepanner i stedet for kost og kjøkkensvamp. Det fungerer stort sett utmerket. 
Hm, ser for meg at det er effektivt, men litt ekkelt?
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Natur - vasker den i oppvaskmaskinen med ujevne mellomrom.
Og det funker? Hva slags type har du?
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Vi har dobbelt løp. Usikker på om det har noen effekt, men det betyr at plastkosten brukes litt mindre enn tidligere. Har forresten to naturkoster - en med myk mørk bust og en med lys og litt stivere bust.
Hvilke er det? Veldig interessert i noe med stivere bust.
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Vi har denne fra Ikea. Metallskaft og børstehode i naturmaterialer som kan byttes ut når det blir slitt. Enig i at den ikke er like stiv som en plastbørste, men jeg synes den fungerer veldig bra.
Hm, den visste jeg ikke om. Interessant. Men det skaftet var veldig massivt?
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Dette er ikke noe jeg tenker på daglig, men som har vært oppe til intern debatt. Jeg har forsøkt begge opsjoner, og selv om jeg ikke har utpreget mye bekymringer angående bakterier i hverdagen, opplever jeg naturmaterialekosten som ganske lite hygienisk. I tillegg blir den svært fort slitt, og selve kostedingsen må byttes ut ofte. Jeg har kommet frem til at jeg tror at plastkosten er bedre totalt sett, rett og slett. Selv om den ikke er like pen. 
Ja, det er jo der jeg har landet også. Kan ikke noen lage en pen børste som IKKE er i plast, men som funker og kan vaskes i oppvaskmaskin?