|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Hva slags oppvaskbørste bruker du? Flere svar er mulig. | |||
Plast. Orker ikke bekymre meg for mikroplast her også |
![]() ![]() ![]() ![]() |
40 | 54,79% |
Plast. Tenker på det, men finner ikke noe alternativ. |
20 | 27,40% |
Naturmaterialer. Bekymrer meg ikke for om den er ren. Den brukes jo med såpe. Duh. |
6 | 8,22% |
Naturmaterialer. Vasker den i oppvaskmaskin allikevel. |
2 | 2,74% |
Vasker med brokkoli |
5 | 6,85% |
Du er sprø |
6 | 8,22% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialer
Samme her, bortsett fra at vi har bare en naturkost, og den er lys med stiv bust. Jeg bruker den til mer gjenstridig arbeid. Mulig jeg kjøper naturkost neste gang plastkosten skal byttes ut (noe som snart er på tide - takk for påminnelsen!), hvis jeg finner en som virker ok.
![]() |
#22 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerVi hadde en slik naturkost for litt siden, og jeg syntes den fort ble litt ekkel etter å ha vasket feks gryte det hadde vært tomatsaus i, eller andre klinete ting. Plastkostene hiver jeg stadig i oppvaskmaskina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialer
Ja, ikke sant? Det er det jeg liker veldig godt med plastkoster. Men jeg ser jo at når jeg f.eks. vasker en skarp kniv så skreller jeg jo av plastbiter. Som går i sluket.
![]() |
#26 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerTror det er noe så enkelt som søstrene grene eller normal som er leverandør av mine naturkoster. Til nød rusta eller jula som jeg innimellom frekventerer. Biltema har også.
![]() |
#27 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerJeg vurderte den fra IKEA sist jeg var der, mne da kom jeg til at det blir for sjelden å bytte siden jeg er på IKEA ca en gang i året. Bruker plast og kjører den ikke i oppvaskmaskinen, selv om det har skjedd noen få ganger i mitt liv. Bytter når den ser slitt ut. Da skal den få en runde i maskinen i dag, selv om den er relativt ny.
![]() |
#28 |
can-jur
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerVi bruker oppvask-kost fra de Laval. De holder i 30 år (mulig mer, men tror de eldste vi har er såpass).
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerTannbørste og oppvaskkost får være i plast enn så lenge, akkurat her syns jeg hygienen trumfer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerNå skriver jeg heller ikke STOR kilde til mikroplast da, ærlig talt.
![]() |
#31 |
frakoblet
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerJeg stemte på at du er sprø, men jeg mener egentlig ikke det.
![]() |
#33 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerHar tenkt på det, men landet på plast enn så lenge.
![]() |
#34 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerJeg har sett noen på Clas Ohlsson, med utskiftbart børstehode, og skaft i metall og silikon. Noen som har dem og kan si noe om hvordan disse fungerer? Kommer både med stiv (lys) og med mykere (mørk) bust. Så noen andre på Kid interiør, som så til forveksling like ut, men som kostet mer enn det dobbelte.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-03-25 kl 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppvaskbørste: plast vs. naturmaterialerDette har jeg ikke tenkt på, men mannen min er plutselig veldig opptatt av dette. All annen plast er kastet ut av kjøkkenet. Jeg synes den fra IKEA var pen-ish, så jeg tror jeg skaffer meg en sånn.
![]() |
![]() |
|
|