Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stanley kaffebrygger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-25, 18:48   #1
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Stanley kaffebrygger

Vurderer å kjøpe stanley kaffebrygger å bruke på tur, på hytta og andre plasser der det er lite tilgang på vann. Har i dag presskanne men synes jeg bruker så mye vann på å skylle den så ønsker en annen løsning som er mer sparsom på vannet.
Noen som har prøvd denne? Ønsker i utgangspunktet noe vi kan sette over en en liter stor termos og lage kaffe. Tar denne bare 0,6 liter?
Er det andre lignende saker vi kan vurdere?

https://www.stanley.no/kaffe/kaffebrygger-perfect-brew

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-25, 09:40   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stanley kaffebrygger

Eg bruker denne på tur. Tar minimalt med plass i sekken. Brygger rett i kopp/termos.

https://lillecrema.no/produkt/sammen...oaAhaMEALw_wcB

Gammel 16-03-25, 10:12   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Vurderer å kjøpe stanley kaffebrygger å bruke på tur, på hytta og andre plasser der det er lite tilgang på vann. Har i dag presskanne men synes jeg bruker så mye vann på å skylle den så ønsker en annen løsning som er mer sparsom på vannet.
Noen som har prøvd denne? Ønsker i utgangspunktet noe vi kan sette over en en liter stor termos og lage kaffe. Tar denne bare 0,6 liter?
Er det andre lignende saker vi kan vurdere?

https://www.stanley.no/kaffe/kaffebrygger-perfect-brew

Denne er du også nødt til å skylle, siden den ikke bruker et papirfilter. Du kan bruke så mye vann du vil, den er i grunn bare et slags filter. Du kan bruke ås mye vann du vil.

(Kilde: youtube.com)

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg bruker denne på tur. Tar minimalt med plass i sekken. Brygger rett i kopp/termos.

https://lillecrema.no/produkt/sammen...oaAhaMEALw_wcB

Ja, skulle til å foreslå noe liknende. Jeg har enten med en slik filterholder, eller en aeropress (men da må du skylle igjen).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-25, 11:03   #4
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Tenkte denne krevde mindre vann å skulle få ren enn en presskanne. Vi er ikke så glade i papirsmaken kaffefilter gir. Ellers hadde vi nok godt for en type v60 som en bruker papirfilter i.

Gammel 17-03-25, 11:05   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du skyller papirfilteret litt med varmt vann først så smaker det ikke papir (syns jeg). Med stanleyen får du litt mer "bunnfall" på samme måte som med presskanne, men det er jo en smakssak.

Stanleyen krever muligens litt mindre vann for å skylles enn en presskanne, ja. Den er jo bredere i toppen og lettere å få gruten ut fra.

Sist redigert av Tallulah : 17-03-25 kl 11:25.
Gammel 18-03-25, 00:46   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva med kaffefilter i stål som kan brukes igjen.
https://www.bottega.no/products/weis...SABEgIQ1_D_BwE

Jeg bruker bare pulverkaffe når jeg en sjelden gang lager kaffe, så dette har jeg ikke peiling på.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-25, 06:50   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Da kan man jo like gjerne bruke det fra Stanley.

Altså, det i stål er fint for gjenbruk om man f.eks. syns papir gir kaffesmak, men vil kaste mindre og ikke er bekymret for kolesterol f.eks. Men på tur ser jeg for meg at det er kronglete å vaske om det er det vi i hovedsak skal vurdere.

Sist redigert av Tallulah : 18-03-25 kl 07:29.
Gammel 22-03-25, 22:16   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Fekk opp reklame for ein perkulator no. Den er ganske stor da, men ein vanlig mindre ein kan kanskje vere like aktuell? Litt vekt mtp tur einaste.

Beklager. No oversåg eg totalt dette med å setje over termos osv. Så sånn sett lar eg det fyrste forslaget mitt stå, eventuelt med fleirgangsfilter.

Gammel 24-04-25, 07:46   #9
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Standard

Kjøpte stanley og har fått testet den.
Banker ut mesteparten av kaffegruten og så skyller vi den med litt vann.
Det tar litt mer tid å lage kaffen enn i presskanne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.