|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hageopprydningsfirma i Oslo?Jeg vet ikke hva det evt heter, derav "hageopprydning". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Jeg vil tro du kan finne en anleggsgartner eller kanskje en gartner til dette. Jeg vet anleggsgartnere driver med denne type oppdrag. De har typisk borettslag eller andre med hagearbeid på kundelisten og klipper, beskjærer, planter ut og steller planter gjennom sommeren. Kjenner ingen i bransjen nå så har ingen å tipse om, dessverre.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?
Begge deler funker, mange vaktmesterfirmaer har anleggsgartnere. Men du må vite at anleggsgartnere IKKE er gartnere, og vet ikke nødvendigvis hvordan man behandler planter. Så da bør du forsikre deg om at de har gartnerkunnskalp i firmaet.
![]() |
#5 |
|
Så lenge de kan grave og spre singel, tenker jeg mye er løst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
på slep
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Mulig ikke alle anleggsgartnere kan planter. "Min" anleggsgartner kan det derfor har jeg trodde alle kunne masse om trær og planter.
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Søk på 'gartnertjenester' så finner du mye.
![]() |
#8 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Jeg holder på å hyre inn en maskinentreprenør til noe lignende. Trenger å planere litt, fjerne noe dårlig jord og legge på matjord, legge en platting og flytte på hageheller. Har fått god kontakt med en lokal helt som driver med brøyting om vinteren og som har ymse maskiner for å grave, hente jord og grus osv om sommeren.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Hvis du ikke trenger GARTNERkompetanse, mer noen som kan spa der du sier spa, strø der du sier strø, og klipp der du sier klipp, så kanskje en russegruppe eller andre som tar oppdrag som "dugnad"? (Vet du har erfaring med den slags fra før, såhh...). Ser det er en lokal gjeng her, som har lagt ut på den lokale FB-siden, og ser ut til å få masse skryt. Det er sikkert noen nær der du bor også?
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Disse får mye skryt.
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?De har nylig lagt ut innlegg med akkurat det du trenger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Du leste ikke hele oppgaven, Poly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Dette så helt perfekt ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
Jeg leste kanskje egentlig bare denne setningen.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Viser seg at en kombo av prokrastineringsbehov og innestengt aggresjon gir tiltakslyst og energi nok til at gartnerfirma ikke egentlig trengs allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
på slep
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Det er både god trening og godt for hodet å jobbe i hagen. Jeg har fått ut mye frustrasjon ved å klippe hekk og grave opp røtter. Jeg har snauklippet i frustrasjon, men pytt pytt så lenge det er bra for hodet.
![]() |
#17 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Ikke veldig hagerelatert, men bowling er og fint forå få ut frustrasjon.
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hageopprydningsfirma i Oslo?Jeg planlegger å flytte til leilighet. Er stolt over hagen min og egeninnsatsen der. Men vil aldri savne skvalderkål, brunsnegler, rådyr som spiser tulipanblomstene, roseskuddsveps, oldenborebiller og grevling.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du vet at du kan bruke skvallerkål-skuddene i salaten, eller lage pesto av dem eller ha dem i suppe? De smaker faktisk veldig godt
![]() |
|
|