Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-24, 13:28   #261
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg sier at jeg tror mange har for store forhåpninger om hva erstatningen blir å gjøre for de

Jeg sa ikke "ingenting blir bedre", jeg sa: "at det ikke blir så mye bedre". Jeg tror at mange ofte har urealistiske forventinger til hva ytre ting (som for eksempel en erstatning) kan gjøre for en. Dette er en helt generell betraktning, og jeg mener ikke mer enn at vi alle har lett for å sette håpe på at ytre endringer skaper mer indre endringer enn de i realiteten gjør.

Det tror jeg er feil. Prosessen med å søke erstatning er både vond og vanskelig, og jeg tror veldig få voldsofre virkelig tror at selve erstatningen i seg selv gjør underverker. Men erstatning kan gi følelse av å bli hørt, og det kan gjøre det lettere å søke behandling, som er kostbart. Det offentlige har så lange køer at det er i realiteten ikke-eksisterende for de aller fleste.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-25, 15:31   #262
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er Jacob i gang med sin forklaring, og det kommer frem hvor jævlig denne mannen faktisk er.

Gammel 25-03-25, 15:40   #263
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tøft gjort av ungene å stå frem med sin versjon med det mediekjøret som er nå. Håper de blir godt ivaretatt. Så fælt.

Gammel 25-03-25, 17:24   #264
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå er Jacob i gang med sin forklaring, og det kommer frem hvor jævlig denne mannen faktisk er.

Jeg håper bare han (og søsteren) blir trodd slik at han blir dømt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-25, 18:06   #265
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg håper han blir dømt, for jeg tror søskenflokken.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-25, 18:21   #266
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er like festlig når pressen skriver/snakker om at brødrene skrev en kronikk i 2023 (?) som de håpet skulle bidra til at det skulle bli mindre skriverier om bruddet deres med faren, men det skjedde ikke, heller det motsatte, når det jo er dem selv (pressen) som ikke sluttet å skrive om familien og spekulere rundt bruddet. Skulle gjerne likt se noen av dem ta selvkritikk og si at selvom en familie har vært i rampelyset så betyr ikke det at de skal måtte bo der resten av livet.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-25, 22:58   #267
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det er hjerteskjærende å lese kommentarfelt nå. Og så vil det bli helt bensin på bålet om han ikke blir dømt. For det er jo ikke slik at han er uskyldig og de er løgnere om han ikke blir dømt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-25, 11:19   #268
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Synes Inga Marte Thorkildsen har et fint Facebook innlegg.

« Jeg klarer ikke slutte å tenke på alle de bagatelliserende kommentarene rundt rettssaken som nå pågår, så jeg må skrive litt til.

For mange tiår siden ble det formulert en banebrytende setning fra noen av de fremste i verden innen barnepsykiatri.

Den lyder sånn:

Barn knytter seg til sine foreldre uansett hvordan de blir behandlet. Det må de for å overleve (Bowlby og Killén).

Hva betyr det?

Jo, at barn vil gjøre alt hva de kan for å prøve å overleve i relasjonen til sine foreldre (eller andre omsorgsgivere).

👉De vil tilpasse seg over tid, også det som er skadelig for dem.

👉De vil underkaste seg, for å unngå kjeft eller for ikke å være til bry i en familie som allerede har nok. Kanskje vil de prøve alt de kan å være usynlige.

👉Blir det ille nok, kan barn til og med «forsvinne» ut av sin egen kropp, det eneste du ser er et fjernt blikk, en kropp, men det er ingen «hjemme» (dissosiasjon).

👉Noen vil ta igjen, det starter ofte i tenåra når de får nok etter mange år med underkastelse.

👉Noen vil være så flinke de kan, i håp om at de en dag MÅ bli akseptert, sett, eller kanskje nettopp ikke sett. Er de bare flinke nok, så slipper de kanskje spørsmålene som gjør at fasaden faller.

Dette er noen av barns mange overlevelsesstrategier, og det er langt fra ny kunnskap.

Abid Raja skriver i sin sterke og såre bok «Min skam»:

«Foreldre skal ikke eie barna sine, skal ikke påføre dem skyld og skam (…).
Skyldfølelsen og skamfølelsen dekker hele hjernen og hjertet. Jeg hadde en endeløs dårlig samvittighet for alt jeg ikke maktet, alt jeg ikke klarte å bryte med».

❓Hvorfor gikk du ikke bare❓
❓Hvorfor anmeldte du ikke❓

Vi spør og vi spør, uten å tenke oss videre om, uten en gang å ha reflektert over hva det vil si å være et barn. Hva det vil si ikke å være trygg, men å være redd, i sitt eget hjem.

Når barn blir mye kjefta på, kontrollert, latterliggjort og truet, så krakelerer selvfølelsen. De får ikke den grunnmuren av trygghet som de skal møte livet med.

Faktisk kan vedvarende stress og utrygghet påvirke fysiologiske prosesser og immunforsvaret, og bli til livslange konsekvenser.

En ung gutt forklarte meg en gang hvordan kjeft og utskjelling føles. Han mente det var verre enn bank, og han visste nok forskjellen:

Ord setter seg fast i hjertet ditt, vet du, sa han.

Og jeg sier, nei, jeg roper det ut, i capslock:

BARN ER PRISGITT VOKSNE!

❤️ Kan vi ta det inn over oss, hva det betyr? Kan vi lytte mer til barna?❤️»

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-25, 15:38   #269
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Interessant at det kommer frem i media nå at svoger til Gjert i avhør har sagt at han og kona hadde diskutert seg imellom om de burde melde ting til barnevernet en gang, pga språkbruken i hjemmet.

Men samtidig blir brukt som et vitne av forsvaret om at han landet på at de ikke skulle meldes til barnevernet, og roser familien for å være en åpen familie, og at han aldri har vært i tvil om at de burde bli meldt til barnevernet.

Veldig interessant hvor retten kommer til å legge grensen for vold i nære relasjoner, og hva som er "bare" krangling/kjefting mellom foreldre og barn.

Gammel 10-04-25, 15:41   #270
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel aktoratet som har han som vitne?
Men uansett, han snakker mot seg selv og fremstår ikke særlig troverdig.

Gammel 10-04-25, 15:58   #271
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sa ikke Henrik i går at han så ham maks to ganger i året?

Gammel 10-04-25, 16:00   #272
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg tenker forøvrig at Filip må være et troverdig vitne som også husker at Jakob ble slått i hodet? 14 år er gammel nok til å huske, men for liten til å hjelpe stort. Og det at han selv sier at han selv brukte stategier for å unngå denne volden. Da er det snakk om mer enn kjefting.

Gammel 11-04-25, 13:09   #273
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ganske tungt å lese disse sakene, spesielt når forsvaret presser på "hvis det virkelig var så ille, hvorfor var du sammen med ham på dette/dette/dette, hvorfor dro du ikke tidligere, hvorfor valgte du å bli med ham" og så videre. Skjønner at det er forsvarets jobb, men det er nå noe med at folk leser dette og tenker at "det er jaggu et godt spørsmål" fordi folk flest (heldigvis) ikke veit hvordan det egentlig er å bli holdt fanget med mentale kjettinger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-25, 13:29   #274
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant? Og vitneutsagnene fra venner og bekjente av familien, som "ikke har sett at det har blitt utøvd vold mot barna". SELVSAGT slo han ikke barna når de hadde gjester. Samtidig som de fleste har reagert på roping, utskjelling og kjeftbruk langt over det de var vant med i sine hjem. MED gjester til stede. Og det sier jo en hel del.

Men du vet, "det er bare slik han er".

Gammel 11-04-25, 13:31   #275
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

I dag leste jeg en som mente at ungene gikk til sak for å få penger ut av faren.
Jeg blir så provosert av slik uvitenhet!

Og så har jeg overhørt en samtale mellom noen på jobben min, som syntes alt var uødvendig og de også hadde snappet til ungene sine i affekt. De som vet hvilken type jobb jeg har, kan jo tenkte sitt på hva jeg synes om denne type utsagn.

Gammel 11-04-25, 13:34   #276
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holdt på å spy da jeg leste forklaringen hans om at han jo hadde vært ugrei og kjip i disse opptakene som ble avspilt - men at det selvfølgelig var fordi barna hans hadde satt ham i den vonde situasjonen.

BUfuckingsHU, "jeg hadde ikke vært kjip mot deg om du ikke hadde gjort meg så lei meg først" er det eldste trikset i boka.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-25, 13:42   #277
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig begredelig å lese kommentarfeltet og hvor mange som mener at dette tilfører privatlivets fred og ikke har noe verken i media eller en rettssal å gjøre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-25, 13:45   #278
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forundrer meg stort med det høye antallet voksne mennesker, som mener at det enten må være greit med litt mishandling, eller at det ikke kan ha vært noe mishandling, fordi Jakob er en vellykket idrettsutøver?

Jeg kjente det langt inn i margen da Jakob selv forklarte at han får skryt for å prestere under press, når det for ham har vært normalen hele livet.

Gammel 11-04-25, 13:55   #279
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommentarfeltet er fortsatt grusomt. Voksne som uttaler at "barna" er utakknemlige og bortskjemte.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-25, 14:44   #280
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja, kommentarfeltene har fortsatt mye begredelige svar i seg , som kan ikke ha vært så ille når de bosatte seg i nærheten , de hadde aldri blitt gode uten Gjert,det var først når konene kom inn i bildet at det ble bråk , de er bare ute etter oppmerksomhet og penger osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.