Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva gjøre med mellombrunt hår når det begynner å bli grått?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-25, 17:40   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjøre med mellombrunt hår når det begynner å bli grått?

Jeg liker de grå hårstråene som kommer og jeg vil ikke farge håret, spesielt ikke med tanke på at mitt hår veldig lett blir gult/orange med striper/farger og jeg har brukt flere år på å la det vokse ut, uten å farge det.

Men det er kjedelig å ha samme farge hele tiden og jeg kan tenke meg noen mini coloration/glansvask/toning som klarer å gi et mellombrunt hår som har en varm tone en fresh forandring. Det trenger ikke å ta det grå.

Gjerne tips på farge som kan passe samt ev produkt. Bilde er et pluss.

Vedlagt bilde som er noen dager gammelt, er i relativt sterk sol, det ser nok mindre rødlig ut innendørs.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3839.jpg (11,1 KB, 246 visninger)

Sist redigert av Pelen : 23-04-25 kl 21:24.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-25, 21:03   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøre med mellombrun hår når det begynner å bli grått?

Du vil ikke ha kalde striper? Det er det jeg prøver på nå selv, men jeg ser jo at det blir varmere og gulere etter hvert. Jeg vil ha flere enn de jeg tok for en måned siden. Håret mitt er nok muligens mer gyldent enn ditt fra naturens side.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-25, 21:23   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalde striper er nydelig, men det er EN frisør (i Frankrike) som har fått det til. De blir gule med en gang dessverre. Jeg har prøvd så mange ganger, men gitt det opp, det tok meg over to år å la det gule/orange å vokse ut.

Gammel 24-04-25, 13:00   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil ikke stripene bli naturlig kalde etterhvert som du blir mer grå? Du har jo en kjempefordel med å ikke å ha farget håret slik at du nettopp kan la håret gråne naturlig uten å måtte farge eller la det vokse ut «cold turkey».

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-25, 13:05   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en sånn mellombrun farge, og får flere og flere grå (nesten hvite) hårstrå. Jeg har aldri farget håret og har ikke egentlig planer om å begynne med det nå heller, men det kan bi spennende å se hvordan dette utvikle seg

Gammel 24-04-25, 13:22   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vil ikke stripene bli naturlig kalde etterhvert som du blir mer grå? Du har jo en kjempefordel med å ikke å ha farget håret slik at du nettopp kan la håret gråne naturlig uten å måtte farge eller la det vokse ut «cold turkey».

Ja, det er det jeg tenker, at det skal få bli grått naturlig, men det skulle være greit å kunne bruke en glansvask eller lignende for å forandre fargen litt. Den vaskes jo ut så den må ikke vokse ut. Det er bare få farger som gir en farge når håret er relativt mørkt, man får det jo ikke lysere av glansvask. For mørke farge syns jeg blir for hardt på meg.

Gammel 24-04-25, 13:49   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøre med mellombrunt hår når det begynner å bli grått?

Jeg har omtrent den fargen med en del grå striper, og jeg bruker Wella Color Fresh 6.0 jevnlig for å jevne ut og gi mer glans. Den er helt kald i fargen, og de grå stripene blir kaldt mellomblonde, på meg i hvert fall. Får tidvis komplimenter for hårfargen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-25, 15:49   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke grått, men hvitt hår, ser jeg, og frisøren min sa nettopp det samme.

Sist redigert av Karamell : 24-04-25 kl 16:36.
Gammel 24-04-25, 16:10   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg skulle si at mine er hvite også.

Gammel 24-04-25, 16:36   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har omtrent den fargen med en del grå striper, og jeg bruker Wella Color Fresh 6.0 jevnlig for å jevne ut og gi mer glans. Den er helt kald i fargen, og de grå stripene blir kaldt mellomblonde, på meg i hvert fall. Får tidvis komplimenter for hårfargen.

Hvor lenge sånn cirka sitter denne toneren, synes du?

Gammel 24-04-25, 17:53   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvor lenge sånn cirka sitter denne toneren, synes du?

En til to uker, vil jeg si. Tre uker på sommerferie pleier å avsløre hvordan ting egentlig står til.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-25, 19:46   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kalde striper og er sånn dirty blonde/ old money blond med kalde toner. Har i utgangspunktet mørk kommune men har MYE grått hår og har striper det sånn i mange år. Jeg går til en frisør som bruker hettestriper og etterveksten tar månedsvis før den blir synlig og stygg. Minuset med striping er jo at mitt hår (som er tykt og stivt) blir veldig frizzy og tørt og at man må bruke lilla sjampo for å opprettholde de kalde tonene.

Gammel 24-04-25, 20:28   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har litt mørkere hår enn deg. Frisøren min anbefalte noe hun vasker inn fremfor å farge det. Det holder en god stund.

Gammel 24-04-25, 20:38   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

En til to uker, vil jeg si. Tre uker på sommerferie pleier å avsløre hvordan ting egentlig står til.

Jeg vurderer den som heter 10.81 eller kanskje 8.81 nå siden jeg har striper som jeg vil kjølne ned. nå brukte jeg en lillashampo i dag (nettopp), som jeg har, men jeg tror ikke den er så potent siden jeg ikke ble lilla på fingrene. De jeg har hatt før (Merket Fudge) krever hansker.

Om jeg ikke alt hadde blekede foliestriper hadde jeg valgt den 6.0.

Gammel 24-04-25, 20:51   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Hva med å prøve en av disse først, Pelen?

https://lyko.com/no/wella-profession...-cool-espresso

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.