![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Skoda Enyaq vs ID4 ProVi skal visst klinke til med ny bil. Og har gått fra å ville kjøpe en gammel bensin-SUV til å tenke elektrisk SUV. Nærmere bestemt enten Skoda Enyaq 85x eller en ID4 Pro 4motion. Er det noen som har erfaringer eller oppfatninger som kan hjelpe oss å velge? Eventuelt grunner til å styre unna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProKan legge til at begge bilene har 4-hjulsdrift og ny ladeteknologi med forvarmet batteri som gir raskere hurtiglading. Programvaren er visst også den samme eller veldig lik. På prøvekjøring oppleves de som nesten samme bil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProVi er i alle fall veldig fornøyde med vår ID4, men har aldri prøvd Enyaq. Vår bil er et halvt år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProJeg likte Skodaen bedre, så vi har den. Jeg likte dashbordet bedre og så syntes jeg at jeg hadde bedre oversikt i den, er 1,65 høy.
![]() |
#7 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProVi prøvde både ID4 og Enyaq da vi skulle ha ny bil i høst, og vi endte på Enyaq, mest pga størrelse. Både bagasjerom og baksete opplevdes større, noe som var viktig med 3 ungdommer og hund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProVi endte med Enyaq |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProTusen takk for svar alle sammen! Det ser ut til at FPs panel for øyeblikket er 2-3 i favør av Skoda Enyaq. Mannen og jeg blir ikke helt enige, men jeg har endt opp med å tenke at det er nesten potaitoe-potato og at vi kan la tilgjengelige farger og leveringstid veie tyngst (vi vil gjerne ha bil før sommeren og i så fall må vi velge en av de som alletede er i bestilling til butikken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skoda Enyaq vs ID4 ProDet var leveringstid som gjorde at vi valgte iD4 fremfor Enyac. Vår vurdering var at de var veldig like, men da vi skulle skulle kjøpe så var det enorm forskjell i leveringstidspunkt (over et halvt år og da var vi over i «nytt skatteregime».)
![]() |
![]() |
|
|