Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2025

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 13:06   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2025

Jeg hadde masse nydelige babyplanter inne. Først røk seks miniagurkplanter i helt uventet nattefrost der de sto i le på terrassen. Så satt jeg ut diverse smått til herding, hvor solskjermen blåste bort i løpet av dagen og noen av bladene ble svidd, mens noen stengler knakk. Så der er kanskje 60 % i live fortsatt.

Har sådd agurk på nytt, og så kommer jeg til å kjøpe småplanter på hagesenteret tror jeg. Har igjen tre tomatplanter som har litt svidde blader, men som antakelig kommer seg.

Men de var så fine før jeg tok livet av dem! Jeg er en elendig babyplantemamma.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:33   #62
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er plantene som skulle prøvd hardere, Pøblis.

Klipp vekk de skadde bladene på tomaten, tomater kommer seg hvis de får nok varme og næring.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:36   #63
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hagen min har ligget brakk på grunn av kommunale gravearbeider, så jeg starter på jobben med å grave fram noe dyrkejord fra under skvallerkål og kveke og ellers med ganske blanke ark. Det er både inspirerende og frustrerende, for det er blytungt fysisk arbeid og et vell av muligheter samtidig. Prøver å ikke bli altfor urealistisk i drømmene, men det er ikke så lett for meg. : peker på nick:

Gammel I går, 21:30   #64
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Det spørs om de rekker å bli store nok hvis du sår, Nada, men det går jo an å forsøke. Eller bare kjøpe ferdige, det er jo enklest.

Oi, tomater skulle jo jeg også så i år! Hva om de står varmt inne og så i god le ute fra juni? Noen sjanse tro? Eller er jeg for seint ute som vanlig?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:31   #65
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Jeg ville kjøpt tomatplanter nå, med mindre du bor veldig varmt til.

Gammel I går, 21:36   #66
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg ville kjøpt tomatplanter nå, med mindre du bor veldig varmt til.

Ok! Da blir det tur til plantasjen neste!

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 21:49   #67
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Etter at alt inne i drivhuset havnet opp-ned i EN haug, har vi forundringspakker. Jeg fant ut at myyye salat vokser i en klump, så det må skilles om litt. Tror det er litt purre mellom salaten, så er jec usikker på resten jeg sådde.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 23:00   #68
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Har vært 90 jakt etter sommerblomster i dag. Det er sprøtt dyrt. Kjøpte et par amper, trolig deler jeg dem og planter om. Tror jeg satser p0 pelargon8ene som står inne fortsatt 8g frø. Må potte litt om og gjødsle. Når jeg leser om de som ikke har klart seg ute beholder jeg mine inne litt til. Har vel åtte som har overvintret og satt like mange stiklinger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.