Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-25, 11:46   #561
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eller at vi søker om visum til utvekslingsstudent, kanskje? Hun skal være der i ti måneder.

Det er nok forskjellen ja, det er forskjell på det og tursitvisum for kortere opphold. Vi var der på ferie for to år siden, og da var det en veldig kjapp og enkel prosess.

Det var det samme da jentungen skulle til Thailand i fjor sommer. Vanlig turistvisum som man får ved innreise varer i 30 dager, og hun skulle være i 6 uker. Hun måtte derfor søke om utvidet visum. Det var en veldig komplisert affære, bare det å søke på nett, og da søknaden omsider var sendt inn fikk hun aldri svar, så hun måtte reise uten, og satse på å få ordnet det der. Det ordnet seg greit, og krevde bare utfylling av noen papir og et par timers venting på et immigrasjonskontor i Bangkok, så var det i boks. Litt verre å komme til USA uten gyldig visum ja.

Gammel 14-05-25, 11:48   #562
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie, det er nok årsaken, vanlig Esta er jo rimelig greit å gjøre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 12:08   #563
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det lov til å gruffe litt over at mannen min er så vanvittig tidsoptimist?

All mulig sympati! Min mann er også en tidsoptimist, så jeg vet hvordan du har det.

Jeg har gitt beskjed om at min manns behov for å aldri være for tidlig ute ikke kommer i nærheten av mitt behov for å ha kontroll på tiden. Så det blir hele tiden vitset med at jeg alltid er alt for tidlig ute, men det lever jeg ekstremt godt med. Det tok noen ganger hvor jeg dro hjemmefra før ham, før han forstod hvor viktig det å ha god tid, er for meg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 12:15   #564
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eller at vi søker om visum til utvekslingsstudent, kanskje? Hun skal være der i ti måneder.

Det er noe helt annet ja. Lykke til!

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 12:27   #565
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjorven og Lille meg, min mann har også vært slik, når det var noe som ikke var så viktig for ham. Viktige avtaler som jobb og andre møter kom han aldri for sent til.

Resultatet var jo at vi ofte satte oss i bilen og var småirriterte på hverandre, jeg for at han var sen og han for at jeg hadde mast. Jeg hadde jo minnet han om tiden i ca 1,5 times tid.

Jeg begynte å si at vi skulle være et sted en halvtime før vi skulle. Det hjalp jo, men var bare en nødløsning.

Så fortalte jeg ham om en kollega som hadde en kone som var lik. Min kollega hadde avtalt med vertskapet at de skulle sette seg til bords 10 minutter etter avtalt tid. Det gjorde at de kom frem når desserten ble servert, det var fryktelig pinlig for hans kone. Jeg "truet" med at det skulle jeg også gjennomføre om han ikke forandret seg.

Kanksje det hjalp og kanskje det hjalp at jeg ikke minnet ham om tiden hele tiden, men nå har det nesten ordnet seg. Jeg har i hvert fall skjerpet meg og det har gjort ting bedre. Det kan også være den fuckings kreften som har gjort at vi overser dårlige sider hos hverandre og bare er snille, greie og kjærlige.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 13:15   #566
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gruffer over at Tv2 play har sagt opp avtalen med Britbox. Var derfor vi ordnet Tv2 play.

Gammel 14-05-25, 13:41   #567
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Så vanskelig det skulle være å skaffe seg bolig til leie. Folk svarer ikke på meldinger, leser Finn.no meldinger uten å svare, ønsker kun leietagere for minimum 12 mnd, gjerne mer. Og det til 20 000,- mnd for bolig med to soverom.

Gammel 14-05-25, 15:16   #568
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Gruffer over at Tv2 play har sagt opp avtalen med Britbox. Var derfor vi ordnet Tv2 play.

Whaaaat?!

Gammel 14-05-25, 15:27   #569
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Whaaaat?!

Jepp,masse forsvant 28 april så jeg så jo ikke annet også googlet jeg idag
https://hjelp.tv2.no/hovedkategori/i...d-pa-tv-2-play

Gammel 14-05-25, 16:39   #570
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Så vanskelig det skulle være å skaffe seg bolig til leie. Folk svarer ikke på meldinger, leser Finn.no meldinger uten å svare, ønsker kun leietagere for minimum 12 mnd, gjerne mer. Og det til 20 000,- mnd for bolig med to soverom.

Prøvd å legge ut annonse på ønskes leid?

Gammel 14-05-25, 16:41   #571
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da sa vi opp avtalen med TV2 og fikk Britbox i stedet. Mye billigere. Britbox koster bare 89 kroner.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 16:46   #572
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Tok dere da Britbox appen?

Gammel 14-05-25, 16:50   #573
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den lå tilgjengelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 16:52   #574
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Takk. Da skal jeg kikke på den.

Gammel 14-05-25, 17:48   #575
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jepp,masse forsvant 28 april så jeg så jo ikke annet også googlet jeg idag
https://hjelp.tv2.no/hovedkategori/i...d-pa-tv-2-play

Skikkelig teit at de ikke har sendt ut info. Jeg kommer til å sende de en klage. Teit. Skal også vurdere om vi trenger TV2 til noe annet. Håper å kunne si opp.

Gammel 15-05-25, 13:38   #576
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Prøvd å legge ut annonse på ønskes leid?

Ja, betalte Finn 500,- for en ønskes leid annonse, fikk henvendelser om boliger som har ligget ute lenge og som jeg hadde skrevet var uaktuelt pga beliggenhet. Har tatt kontakt med Utleiemegleren, de skal kredittsjekke før de svarer. Har sett på Airbnb, men der er det dyrt og kortsiktig.

Gammel 15-05-25, 14:07   #577
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Skikkelig teit at de ikke har sendt ut info. Jeg kommer til å sende de en klage. Teit. Skal også vurdere om vi trenger TV2 til noe annet. Håper å kunne si opp.

På min konto sto det at alt utløp 27 april eller når det var. Jeg fikk varsel i god tid i alle fall.

Nå har jeg Britbox-konto, den er lett å si opp da en vil ha en pause.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-25, 14:43   #578
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

På min konto sto det at alt utløp 27 april eller når det var. Jeg fikk varsel i god tid i alle fall.

Nå har jeg Britbox-konto, den er lett å si opp da en vil ha en pause.

Så snodig! Det har jeg ikke sett. Søkte opp i mailen, men ingenting. Det er en såpass stor endring i avtalen at det bør formidles direkte, ikke kun med utløpsdato.

Gammel 15-05-25, 14:51   #579
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Jeg er usikker om vi fikk noe varsel, vi la til Tv2 play som rn del av pakka borettslag har med Telenor, og betalte rundt 50 kr i måneden for Britbox i tillegg. Jeg er ikke sikker, er mannen som styrer med alt det der. Men han har ikkr sagt at det kom varsel. Jeg bare så at masse var tilgjengelig til 27. april kl. 2359.

Gammel 15-05-25, 18:20   #580
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det øverste gelélaget til kaken jeg har laget gikk over kanten og nå er det lite på kaken, men masse jordbærgelé å fatet og på gulvet i boden (og sikkert litt i kjøleskapet). Jeg har vasket gulvet, men kjøleskapet må vente til det som er igjen er stivnet, så ikke mer renner av!!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.