|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg fyller 50 år nå i juni og har invitert en del folk til hagefest. Det blir ca 30 gjester tenker jeg.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg hadde også hagefest på min 50-årsdag, og litt samme probelamtikk.
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Søstrene Grene har mye flott pynt, servietter etc til en rimelig penge.
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg syns det er sykt mye styr å grille til 30 stk, så ville nok gått for småretter som kunne gjøres klar på forhånd. Masse potetsalat, en stor foccacia og rikelig spekemat, og så diverse smått og stort i tillegg til det.
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Støtter ideen om å be noen om å ta ansvaret for å grille hvis du går for det. Hør med bekjente om dere kan låne partytelt?
![]() |
#7 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg skal straks feire rund dag, ca like mange gjester. Min foreløpige plan er |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Grillmat: om du ikkje har sjølv, lån saus vide av nokon (du har garantert venner som har), vakuumer nokre yrefilétar og sleng dei i vannbadet nokre timar før festen. Legg dei på grillen for steikeskorpe og grillstemning. Skjer i skiver før servering. Om kjøttet blir for raudt for nokon så kan dei ettergrille (eller øydelegge, som eg ville tenkt i mitt stille sinn) kjøttet sitt sjølv.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Takk for masse gode tips!
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Ville også satset på ulike salater, foccacia, spekemat og potetsalat(er), både med rømme og lun med olje..
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg synes at grillmat til mange er litt styrete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Da jeg fylte femti for drøye 11 år siden, så hadde vi et skikkelig party. Inviterte gjester ble bedt om å ta med noe mat til seg selv eller samarbeide med andre gjester om å ta med noe som korresponderte med antallet som de samarbeidet med. Det førte til mange ulike og gode retter, nok mat til alle og noe, men ikke mye, rester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg føler det er veldig i tiden med gjenbruk, så jeg syns det er innafor å spørre gjestene om det er noen som har noe pynt i en bod. Typ girlandere og lykter og sånt.
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Spekemat trenger ikke bli voldsomt dyrt. Hvis en lager et par foccaccia i langpanne, kjøper litt loff og flatbrød, godt smør og lager store fat med eggerøre, pastasalat og grønn salat kommer en langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Tusen takk for mange gode tips! Kom gjerne med mer.
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Min venn holdt tale på egen 50-årsdsg der gjestene ble presentert etter når jubilanten ble kjent med dem. Det var mange fra ulike miljøer så det var en fin måte å få presentert alle på. Mye underholdning synes ikke jeg man trenger.
S.E.& O. Sist redigert av veobra : 18-05-25 kl 09:59. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg synes ikke du trenger underholdning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg var i hagefest i fjor sommer i 50-årsdag og ca 90 gjester. Vi fikk to ulike gryter med suppe og brød.
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Rimelig hagefest - litt dårlig planlegging her - hjelp?Jeg ser du har en 02-gutt, hva med å leie inn han og noen kompiser som grillmestre?
![]() |
|
|