Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg har inntrykk av at det er stas å ha flere enn to barn, da er man litt sånn supermann og wonderwoman. 
Vi venter nr 4 nå - hils på Wonderwoman 
Men ungene våre er ikke status-symboler - og vi er ikke superhelter. Jeg blir egentlig litt lei meg dersom noen oppfatter det sånn, men velger å tenke at det ikke er så veldig vondt ment.
Vi ønsket oss ett barn - håpet på to, og jeg, ihvert fall - drømte om tre. Fire var ikke i mine tanker, og mannen min syntes det var for mange. Det tok utrolig lang tid å få til nr 1; 6 års prøving og ivf måtte til.
Nr 2 kom av seg selv, litt enklere enn første gang. Nr 3, og nr 4 som er på vei - er strengt tatt resultatet av at mange års ufrivillig barnløshet fører til at man ikke tror man trenger prevensjon...
Jeg oppfatter at tre barn er ganske "normalt" nå, mens fire er bittelitt vilt. Men likevel er reaksjonene fra omgivelsene stort sett positive, heldigvis.
Generelt må man vel bare akseptere at vi er forskjellige, noen vil ikke ha barn, noen vil ha to - noen er lykkelige over fire - osv. Om man klarer å følge opp ett, to, tre, fire eller flere barn er jo også veldig person- og situasjonsavhengig.
Noen har mer enn nok med ett, andre takler 5 så fint som bare det. De fleste av oss ligger et sted i mellom, vi gjør så godt vi kan, rett og slett.
Suspekt å ønske seg 3 eller flere? Jeg synes IKKE det. Men jeg er vel litt - biased - som det heter på nynorsk....