|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gave i sølvbryllupVi skal i sølvbryllup til et nært vennepar. Hva gir man i gave? (Hvor langt er et tau, I know, men jeg trenger en slags idé…) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gave i sølvbryllupFor oss avhenger sum til gave på relasjon vi har til de/den som skal feires. Siden dere er invitert på feiring ville jeg også kjøpt dyrere gave feks. Tipper rundt 1500 kr +-
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gave i sølvbryllupOi, såpass? Vi er ikke de som gir «små» gaver til vanlig, men jeg må innrømme at jeg så for meg ca 500… |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gave i sølvbryllupDette er et nært vennepar, men invitasjonen kom en uke før selskapet, så det er ikke sånn svært opplegg. Vi var i et slags sølvbryllup for en måned siden også, og da kom invitasjonen to dager før, og de inviterte noen venner på reker. Da ga vi bare en blomst og en vin (skjønt det var en nokså stor og dyr blomst, da.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gave i sølvbryllupJeg er nok mer på fin blomst og god vin, og ville aldri ha vurdert så mye som 1500,-. Men har kun vært i ett sølvbryllup som var hagefest, og vi kjøpte plante til krukke og hadde med vin.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Gave i sølvbryllupIkke vant med å "feire" sølvbryllup annet enn at man har en grunn til å samle gode venner til noe sosialt, og da er det ikke gavene som står i sentrum. Så "vertinnegave"-nivå hadde jeg lagt meg på. Dvs. jeg hadde tatt med en god flaske vin/bobler og en blomst, så 5-600,-.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gave i sølvbryllupOk, da er jeg ikke helt på jordet. Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gave i sølvbryllupEnig i f.eks blomst og vin. Har gitt rosebusk en gang og Alpinaklematis en annen gang, men da til folk med mye uteplass og jeg visste de ville bli glade for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gave i sølvbryllupVi har også sølvbryllupsdag i år, men har av ulike årsaker ikke selskap. Om jeg skulle invitert hadde jeg tenkt å bekostet alt selv, men med melding til inviterte om at de, hvis de ønsker å gi en gave, heller donerte disse til veldedig formål for Gaza eller Ukraina.
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Gave i sølvbryllup
Jeg synes 500,- er helt innafor. Mulig jeg hadde klinket til opp mot en tusing dersom det hadde vært stort selskap/fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gave i sølvbryllupJeg har aldri vært i sølvbryllup, det er vel ikke så vanlig å feire det med gjester? Kan godt hende jeg tar feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
Jeg har kun vært med å feire tante/onkel og svigers, så i min krets er det ikke vanlig. Men det må vel nevnes at ikke alle har nådd 25 år, enten pga samlivsbrudd eller fordi de giftet seg «seint». |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gave i sølvbryllupÅh, det vil jeg også gjøre, 007.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Vet ikke hvor vanlig det er, men i vårt tilfelle skal vi feire det stort fordi det sammenfaller med begges 50-årsdag i tillegg. Ellers hadde vi nok ikke gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gave i sølvbryllupVi har tenkt å feire sølvbryllupet vårt, er om 2 år. Ingen av oss feiret 50-års dagen vår så da feirer vi det.
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gave i sølvbryllupVi hadde lavterskel-bryllup i sin tid og gikk for kjempe-sølvbryllup! Vi hadde invitert 120+ gjester hvorav ca. 80 kom. Vi hadde ingen ønskeliste, men fikk masse fine gaver allikevel. Mange gikk sammen om å spleise på f.eks. gavekort på opplevelser eller rett og slett på Vinmonopolet. Men det var også gaver i sølv, jeg hadde nesten sagt naturlig nok.
![]() |
|
|