Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-25, 15:16   #941
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nå har akkurat en person gjort nettopp dette. Forhåpentligvis virker det. Min kollega ved siden av meg spøker nå med å skrive til alle at han er enig med forrige, om at ikke alle trenger å svare.

Vi har en mail her med over 1000 mottagere. Jeg har begynt å skrive til avsender at «recall» asap kan hjelpe på intern mail på egne servere. Det hagler på «ikke min faktura» og «vennligst slutt å svare på denne mail». Det var ille på barneskolen også, alltid et par som bare måtte ha alle på kopi for en smiley.

Gammel 26-03-25, 08:55   #942
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du får tilsendt en e-post som åpenbart er feil, og som er sendt ut til over 1000 personer som jobber i samme organisasjon: IKKE VELG SVAR TIL ALLE, for å skrive "Dette må være en feil". Og ABSOLUTT, ABSOLUTT IKKE velg "svar til alle" etter dette, for å skrive "Denne har jeg også fått", Og når du ser at noen andre er så IDIOT at de likevel gjør dette, så for all del, ikke vær så KORKA at du selv velger "svar til alle" for å skrive "Samme her!". I ALLE FALL IKKE SOM NUMMER FEM I REKKA!

For det første: Du kan glatt regne med at feilen er rapportert inn for lenge siden, og at det jobbes med å løse problemet (særlig når feilen skjedde før helga, og det står nevnt i avisa).

For det andre: Vi har ALLE fått den, alle vi som står på den uendelig lange lista over mottakere i eposten du fikk. Det er derfor vi står på lista!

For det tredje: HVER E-POST GÅR UT TIL TUSEN FOLK!! BARE SLUTT!!!

Haha, jeg jobbet i et stort internasjonalt selskap i mange år, og innimellom klarte noen å sende epost til alle - hvilket var mellom 8 000 og 10 000 ansatte i perioden jeg jobbet der. Hver gang var det en haug som svarte, både offshorearbeidere og kontoransatte, pluss ledelse. Den ene gangen var den en offshore som - midt i rekka av alle "ta meg av denne eposten" - svarte "I am Geronimo!". Jeg fikk meg iallfall en god latter.

(IT klarte etterhvert å sette på sperr sånn at det som gikk til epost alleansatte@firma.com måtte gjennom kontroll hos IT før den ble distribuert)

Gammel 26-03-25, 10:20   #943
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Haha, jeg jobbet i et stort internasjonalt selskap i mange år, og innimellom klarte noen å sende epost til alle - hvilket var mellom 8 000 og 10 000 ansatte i perioden jeg jobbet der. Hver gang var det en haug som svarte, både offshorearbeidere og kontoransatte, pluss ledelse. Den ene gangen var den en offshore som - midt i rekka av alle "ta meg av denne eposten" - svarte "I am Geronimo!". Jeg fikk meg iallfall en god latter.

(IT klarte etterhvert å sette på sperr sånn at det som gikk til epost alleansatte@firma.com måtte gjennom kontroll hos IT før den ble distribuert)

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-25, 21:20   #944
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis dere ikke har sett «No other land» må dere se den! Fatter ikke at verden bare kan se på dette og akseptere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 17:40   #945
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er det mulig at Stortinget ser ut til å skulle vedta innføring av Norgespris? Er det ingen voksne hjemme?

Innføring av fastpris på 40 øre (pluss pluss) gjør at det er ingen incentiver til å spare strøm. Ingen incentiver til å isolere boliger. Ingen incentiver til å få solceller på taket eller grave etter jordvarme. Jeg skjønner at med krig og folkemord er ikke klimaproblematikken som får overskriftene. Men problemet har ikke forsvunnet bare fordi andre ting er mer synlig.

Og Rødt sitt "Vi skulle aller helst hatt en makspris på 35 øre kilowattimen" (lenke) er sørenta meg nesten det mest idiotiske. Hvem i alle dager tror Rødt tjener på en fastpris? Er det store familier trøkka sammen i små leiligheter, eller er det kakser som sitter med store eneboliger?

Hva med å heller utrede en fast strøm-kompensasjon basert på antall mennesker i husholdet og uavhengig av strømforbruk? Det vil treffe mye bedre!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:06   #946
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

En ting er norgesprisen, men i tillegg er det 4000 kwh i mpneden. Det er mye!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 18:08   #947
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du får tilsendt en e-post som åpenbart er feil, og som er sendt ut til over 1000 personer som jobber i samme organisasjon: IKKE VELG SVAR TIL ALLE, for å skrive "Dette må være en feil". Og ABSOLUTT, ABSOLUTT IKKE velg "svar til alle" etter dette, for å skrive "Denne har jeg også fått", Og når du ser at noen andre er så IDIOT at de likevel gjør dette, så for all del, ikke vær så KORKA at du selv velger "svar til alle" for å skrive "Samme her!". I ALLE FALL IKKE SOM NUMMER FEM I REKKA!

For det første: Du kan glatt regne med at feilen er rapportert inn for lenge siden, og at det jobbes med å løse problemet (særlig når feilen skjedde før helga, og det står nevnt i avisa).

For det andre: Vi har ALLE fått den, alle vi som står på den uendelig lange lista over mottakere i eposten du fikk. Det er derfor vi står på lista!

For det tredje: HVER E-POST GÅR UT TIL TUSEN FOLK!! BARE SLUTT!!!

Ha ha, nå kom jeg til å tenke på en mail om hvem som skulle bake kaker til en greie som gikk ut til alle ansatt i kommunen jeg jobber i. Samme opplegget. Men det som var mest morsomt er jo de som sender kjeft i retur til alle på lista.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 20:39   #948
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

annemede!

Det er å søle bort penger på å gå baklengs, og er generelt helt håpløst!

Gammel I går, 21:02   #949
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

En ting er norgesprisen, men i tillegg er det 4000 kwh i mpneden. Det er mye!

Det er ganske vilt! Jeg har et årsforbruk på cirka 5000 kwh - riktignok med bevisst ENØK-atferd og peisovn i tillegg til elektrisitet.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.