|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Hva gjør man når man lager og driver med basse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Veldig bra tråd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?
Basse er en slags ball laget av ringer av en avklippet gummislange eller strikker, og så er det noen sirkler på bakken man skal ha den bassen innenfor (andres sikler) og ikke inne i sin egen sirkel, eller noe ...
![]() |
#25 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Jeg har tatt vare på MASSE som ligger og VENTER på reparasjon, teller det?
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Ser også nedover buksebeina at buksa jeg har på er "reparert" ved at jeg har lagt opp sømmen nederst med sikkerhetsnåler. Aner ikke når jeg gjorde det, men det er nok et par år siden.
![]() |
#27 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Jeg reparerer jevnlig. Ofte er det småhull så de ikke skal rekke å bli større. Stopper ofte ullsokker også.
![]() |
#29 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Jeg har sydd et hull i en dyr strikkegenser for eldstedatteren i dag. Det ble så godt som usynlig og hun ble happy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?
Akkurat.
Jeg husker jeg la opp 501 med stiftemaskin på ungdomsskolen. Jeg syns det funket supert - helt til mamma klaget over rustne stifter i vaskemaskinen.
![]() |
#31 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Sydde sammen noen mystiske hull i en hvit singlet til yngste i går. Hun var visst ikke helt fornøyd, men nå blir de ikke større med det første.
![]() |
#32 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Jeg har lagt ned et par bukser som var akkurat litt for korte, men som heldigvis hadde nok opplegg til å kunne bli 2 cm lengre. Og så har jeg farget en annen bukse samt en bluse, som en gang i tiden var sorte, men som nå var mer i kategorien grå-ish. Nå ser de helt nye ut igjen.
![]() |
#33 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?"Jeg", det vil si rørleggeren, har reparert servantskapet som falt ned fra veggen med et brak i dag tidlig.
![]() |
#34 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Fin tråd!
![]() |
#35 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Jeg reparerte jobb-sandalen min forrige uke. Det ene festet løsna men så ut til å opprinnelig bare ha vært limt på - og med alle innsparinger på jobb så det ikke lyst ut å skulle få nye sandaler med det første. Så klinte på en bråta med lim og satte den i press over natta. Funka bra!
![]() |
#36 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Når jeg får kjøpt en knapp skal jeg reparere et sommerskjørt som har ligget helt siden slutten av forrige sommer. Jeg skal også prøve å sy nye helter på bunadsfokleet mitt. Jeg kan ikkes sy, men en knapp må jeg da kunne få til???
![]() |
#37 |
Svada
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Har byttet ut en knekt knapp i mannens kortbukse.
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Har nettopp fått reparert kjøkkenmaskina, det kosta 2000, men nå er den så god som ny og går nok i mange år til. Sist redigert av Galathea : 27-05-25 kl 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Svada
![]() Sv: Hva har du reparert i dag?Au da, Galathea.
![]() |
|
|