Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva har du reparert i dag?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-25, 16:06   #21
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du reparert i dag?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Sender dem til skredderen din i London for å få dem skiftet?

Gammel 23-05-25, 16:15   #22
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Hva gjør man når man lager og driver med basse?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 16:39   #23
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Veldig bra tråd!
16. mai reparerte jeg dressen til sønnen min, den bar preg etter en hård nyttårsaften.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 16:59   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Hva gjør man når man lager og driver med basse?

Basse er en slags ball laget av ringer av en avklippet gummislange eller strikker, og så er det noen sirkler på bakken man skal ha den bassen innenfor (andres sikler) og ikke inne i sin egen sirkel, eller noe ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 17:08   #25
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt vare på MASSE som ligger og VENTER på reparasjon, teller det?

Gammel 23-05-25, 17:09   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser også nedover buksebeina at buksa jeg har på er "reparert" ved at jeg har lagt opp sømmen nederst med sikkerhetsnåler. Aner ikke når jeg gjorde det, men det er nok et par år siden.

Gammel 23-05-25, 19:50   #27
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg reparerer jevnlig. Ofte er det småhull så de ikke skal rekke å bli større. Stopper ofte ullsokker også.

Gammel 23-05-25, 22:44   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har stoppet en del ullsokker, både hjemmestrikkede og kjøpte (ikke i dag da ...) Fikset ganske mye ullundertøy. på samme måte som jeg fikser ullsokker.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 23:44   #29
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sydd et hull i en dyr strikkegenser for eldstedatteren i dag. Det ble så godt som usynlig og hun ble happy.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 23:16   #30
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Sender dem til skredderen din i London for å få dem skiftet?

Akkurat.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ser også nedover buksebeina at buksa jeg har på er "reparert" ved at jeg har lagt opp sømmen nederst med sikkerhetsnåler. Aner ikke når jeg gjorde det, men det er nok et par år siden.

Jeg husker jeg la opp 501 med stiftemaskin på ungdomsskolen. Jeg syns det funket supert - helt til mamma klaget over rustne stifter i vaskemaskinen.

Gammel 26-05-25, 09:53   #31
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sydde sammen noen mystiske hull i en hvit singlet til yngste i går. Hun var visst ikke helt fornøyd, men nå blir de ikke større med det første.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 11:16   #32
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ned et par bukser som var akkurat litt for korte, men som heldigvis hadde nok opplegg til å kunne bli 2 cm lengre. Og så har jeg farget en annen bukse samt en bluse, som en gang i tiden var sorte, men som nå var mer i kategorien grå-ish. Nå ser de helt nye ut igjen.

Gammel 26-05-25, 12:46   #33
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

"Jeg", det vil si rørleggeren, har reparert servantskapet som falt ned fra veggen med et brak i dag tidlig.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 12:47   #34
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Fin tråd! I forrige uke fikk vi tak i åtte stk Syveren-stoler på Finn, som trengte mye TLC. I tillegg til en grundig vask, trengte de nye benknotter (de gamle led sterkt av materialtretthet, likevel satt de så godt fast at de måtte tas ut med drill). En av stolene trengte nytt understell, viste det seg, og dette fikk vi tak i i en bruktbutikk. Så, til sist, ble alle nagg og hakk malt. Nå skinner de blanke og tomatrøde rundt spisebordet.

Og jeg har bestemt at dette blir dagen da jeg skal sy igjen er søm som gikk opp i en nesten ny linbukse. Det burde ikke skjedd, for jeg oppdaget hullet ved første gangs bruk, og det er langt fra et billig merke. Selve syjobben er så banal at jeg ikke orker ta symaskinen opp fra kjellerboden. Men så var det å sette i gang, da…

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 18:24   #35
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg reparerte jobb-sandalen min forrige uke. Det ene festet løsna men så ut til å opprinnelig bare ha vært limt på - og med alle innsparinger på jobb så det ikke lyst ut å skulle få nye sandaler med det første. Så klinte på en bråta med lim og satte den i press over natta. Funka bra!

Gammel 26-05-25, 19:10   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg får kjøpt en knapp skal jeg reparere et sommerskjørt som har ligget helt siden slutten av forrige sommer. Jeg skal også prøve å sy nye helter på bunadsfokleet mitt. Jeg kan ikkes sy, men en knapp må jeg da kunne få til???

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 20:19   #37
Nada
Svada

Nada sin avatar

Standard

Har byttet ut en knekt knapp i mannens kortbukse.

Gammel 26-05-25, 21:52   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Fikset sports bh-en før trening i dag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-25, 08:14   #39
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp fått reparert kjøkkenmaskina, det kosta 2000, men nå er den så god som ny og går nok i mange år til.

På søndag skulle jeg reparere hønsehuset (som er bygd av kun gjenbruksmaterialer), var såå stolt av meg selv som brukte power tools og kutta takplater og ordnet i vei. Neste trinn var å skru platene fast, men et vindkast tok tak i ei takplate av blikk og jeg fikk hjørnet midt i planeten, så prosjektet endte i et lite blodbad. Velvel, er plastret sammen og i orden nå, så skal reparere ferdig på torsdag.

Sist redigert av Galathea : 27-05-25 kl 09:36.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-25, 09:00   #40
Nada
Svada

Nada sin avatar

Standard

Au da, Galathea.

La opp en bukse i dag tidlig og den er fortsatt for lang. Så da må jeg vel sprette opp og gjøre om.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.