Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-25, 13:46   #61
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Hvorfor måtte det plutselig blåse sånn her på stranda?

Gammel 19-05-25, 13:53   #62
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvorfor måtte det plutselig blåse sånn her på stranda?

Siden du skriver i spørretråden og ikke i gruffetråden antar jeg at du faktisk lurer, og vil ha svar på spørsmålet, begrunnet med høytrykk og lavtrykk og sånn?

(Ungene mine har lært seg å ikke stille slike spørsmål retorisk, fordi de vet at de får det lange, nerdete svaret. )

Gammel 19-05-25, 14:01   #63
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Siden du skriver i spørretråden og ikke i gruffetråden antar jeg at du faktisk lurer, og vil ha svar på spørsmålet, begrunnet med høytrykk og lavtrykk og sånn? .

(Ungene mine har lært seg å ikke stille slike spørsmål retorisk, fordi de vet at de får det lange, nerdete svaret. )

Bare fordi det var vindstille tidligere idag ..

Gammel 19-05-25, 14:25   #64
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Siden du skriver i spørretråden og ikke i gruffetråden antar jeg at du faktisk lurer, og vil ha svar på spørsmålet, begrunnet med høytrykk og lavtrykk og sånn?

Jeg vil veldig gjerne lære mer om dette.
Jeg på på innlandet, og i alle de årene jeg har bodd her, så har det vært relativt stabilt vær. De siste årene så har vi dog oppdaget at det er mer og mer vind på soldager. Jeg er fra Vestlandet, så jeg er vant med at det hører Vestlandet til. Det er sol ute, og da blåser det selvsagt nordavind på 11 m/s.
Nå har vi jo det samme på innlandet. Yr sier feks 3 i vind, men 13 i kastene. 13 er mer reellt for da hvordan det er.
Hvorfor har det blitt sånn? Hvorfor blåser det mer på innlandet nå enn før?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-25, 19:12   #65
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det var et nyttig perspektiv, den tanken har jeg ikke tenkt før.

Det føltes ganske smart.

Gammel 19-05-25, 19:42   #66
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har ikke tenkt på at det koster så mye å sy om bunaden. Jeg tror faktisk jeg bruker de pengene på PT for å se om jeg kan komme inn i den igjen istedenfor. Det er ikke så mye som skal til og jeg må jo ned i vekt uansett.

For min del er det delvis PTen som er skyld i at jeg må sy ut bunaden, for jeg har trent styrkeløft og nå olympiske løft de siste fem årene i samarbeid med PT. Ryggen min har aldri vært så bra før, men jeg har også økt i bredde over rygg og skuldre, så vesten er rett og slett for smal. Jeg tror ikke jeg kommer inn i den igjen uansett hva jeg gjør, men jeg er blitt mye sterkere enn jeg var (og vil sikkert også kjøpe flere PT-timer).

Gammel 19-05-25, 23:38   #67
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke planer om å få tilbake kroppen fra da jeg var 20.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-25, 09:48   #68
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var over tredve og gravid med mitt andre barn da jeg fikk bunaden min. Det er ikke helt utopisk at den skulle kunne passer igjen.

Gammel 20-05-25, 10:53   #69
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var nesten 50 da jeg fikk bunaden, dvs. fantasistakken min. Den passer perfekt. :-)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-25, 11:19   #70
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Helten og jeg har bestemt oss for å droppe vannkoker inntil et eller annet usannsynlig skjer og får oss til å skaffe en ny. Takk for alle innspill.

Beslutningen om å la være å ha vannkoker røyk da Helten fant ut at vannkokeren var enkel å reparere, så vi har fortsatt (gammel) vannkoker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-25, 11:24   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

jeg er heldig og har en mamma som syr ut bunaden min, så den har hun fikset så den passet til ammepupper i hver av ungenes barnedåper, jeg var rimelig flat som 15 åring da jeg fikk den, så at jeg som trebarnsmor skulle passe inn i en bunad sydd da jeg var 15, og sikkert sånn 45 kilo tung, det er komplett utopi. Men nå har jeg overtatt mamma sin som var sydd da hun hadde fått to barn. Min skal krympes inn igjen til min datter som dog ikek er like sent utviklet som jeg var, men fortsatt like tynn som jeg var når hun til våren står konfirmant. Der er heldigvis nok av stoff til å sy den ut etterhvert som hun blir eldre og jeg forventer at hun skal veie mer enn 45 kilo når hun er voksen, ja. Men da må vi vel ha proff hjelp, for mamma varer ikke evig, eller så må hun lære megi større grad å bruke symaskinen min!

Gammel 23-05-25, 14:25   #72
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Om jeg skal hoppe i havet nå eller vente litt?

Gammel 23-05-25, 14:45   #73
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Om jeg skal hoppe i havet nå eller vente litt?

Bare gjør det. Det verste som kan skje er at det er litt kaldt. Jeg overlevde på mandag.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-25, 14:46   #74
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Jeg badet, Og det er litt kaldt her det blåser litt. Forfriskende da!

Gammel 23-05-25, 19:46   #75
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fy flate. Det er tøft gjort, Millen.
Jeg ble "påtvunget" mamma sin bunad i 2005, da jeg hadde født minsten.
Den passet i mange år men etter at jeg fylte 50 har jeg lagt meg ut på hofter og lår.
Mamma var 157 og bittelitta så jeg har egentlig litt unnskyldning på at den ikke passer meg lengre da..
Brukte den sist i 2021.
Kanskje jeg skulle legge den ut. Hva koster sånt? Ca.

Gammel 01-06-25, 23:49   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om den lille ormen jeg så ved hytta i går, var en hoggorm eller noe annet? Søk gjør meg ikke klokere. For meg så den ensfarget brunsvart ut, jeg så ikke noe mønster før den forsvant i krattet. Liten tass. Hadde ligget i det halvmeterhøye gresset og kost seg, og så kom jeg og slo gresset rundt stakkaren.

Gammel 02-06-25, 00:04   #77
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Jeg lurer på hvor flere tidligere brukere her inne her, og hvordan det går med de, kamp, taien, milfrid og fler. Håper de alle sammen har det bra.

Gammel 05-06-25, 14:04   #78
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om noen har boken "The Hate U Give" av Angie Thomas? I så fall vil jeg gjerne låne den.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-25, 16:49   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg lurer på om noen har boken "The Hate U Give" av Angie Thomas? I så fall vil jeg gjerne låne den.

Den er å få lånt på Deichmann.

Gammel 05-06-25, 16:58   #80
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg lurer på om den lille ormen jeg så ved hytta i går, var en hoggorm eller noe annet? Søk gjør meg ikke klokere. For meg så den ensfarget brunsvart ut, jeg så ikke noe mønster før den forsvant i krattet. Liten tass. Hadde ligget i det halvmeterhøye gresset og kost seg, og så kom jeg og slo gresset rundt stakkaren.

Kan det ha vært en slettsnok?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.