|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hva kan man ikke formidle i tekst? (apropos at forumene er døde?)Jeg er aktiv på et par andre plattformer og synes det er mye stas i facebookgrupper, strava og instagram. Er old fashion og var ikke fan da strava ble et sosialt media og ikke viste innlegg kronologisk i feeden. Menne ... jeg skjønner at for de som har 200 venner så er kan det være en "bedre" feed, men nei - like det itj!
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man ikke formidle i tekst? (apropo at forumene er døde?)Det er vanskelig å formidle settingen man svarer i. Noen ganger kan jeg f.eks. svare i en rulletrapp eller mens jeg venter på en telefon på jobb. Det kan bli mye knappere ( og dårligere!) enn om jeg hadde hatt fri, pc og all verdens tid.Det kan påvirke hvordan andre oppfatter svaret. Face to face ville man jo umiddelbart skjønt det.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva kan man ikke formidle i tekst? (apropo at forumene er døde?)Når man ikke har tonefall, blikk og kroppsspråk, så MÅ man forklare bedre for å bli forstått. Som celebelen sier kan ironi totalt bli misforstått. Men det gjelder også alle andre nyanser egentlig. Det er jo ikke uten grunn at emojis er populære. Problemet er jo bare når de får annen betydning enn den som er åpenbar for alle. Skriftlig kommunikasjon har stort rom for misforståelser og det er jo egentlig synd, for det burde jo være entydig når man kan lese det helt i eget tempo og gå tilbake og alt ting.
![]() |
#5 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva kan man ikke formidle i tekst? (apropo at forumene er døde?)
Ja, for ironi er jo så veldig vanskelig å skjønne når man bare har konteksten ..
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva kan man ikke formidle i tekst? (apropos at forumene er døde?)Knis.
![]() |
|
|