Sv: Hva lurer du på i dag? #03
Opprinnelig lagt inn av Millen, her.
Jeg sier ingenting til de altså, jeg vet det er jeg som eier problemet. Det kunne ikke falle meg inn å hyse på de. Jeg går inn og lukker vinduer og dører.
Men, jeg er og ekstremt var på alle lyder. Takler jo ikke at andre enn meg selv tømmer oppvaskmaskinen, eller når naboer prater ute...
Nei, du hysjer ikke på dem, men du spør (i spørretråden, ikke i gruffetråden, så da antar jeg at du virkelig lurer, og at det ikke er retorisk) hvorfor foreldrene ikke gjør det. Jeg tenker som Polyanna, at foreldrene, i likhet med meg, ser på det som lyden av glade, aktive, opprømte barn i fri lek og utfoldelse, og at det er akseptabelt utendørs på dagtid. At det ikke er krav om innestemme ute, i tilfelle noen i nabolaget er syk eller sensitiv. Jeg har heller aldri bedt mine barn dempe seg når de har hoiet i lek ute, på trampolina eller i vannsprederen.
Skjønner at du opplever det som slitsomt, særlig nå som du er ekstra sensitiv for lyder. Men det er nå engang grunnen til at i alle fall jeg ikke sa fra til mine, som er det du spør om. Og at jeg ikke forventer at mine naboer skal be sine unger om å slutte å hyle (as we speek, faktisk, jeg ligger i skrivende stund i hengekøye i hagen, og et barn i nabohagen hyler).