Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Motorsykkel - ville du sittet på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-25, 12:47   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Motorsykkel - ville du sittet på?

Jeg har en kamerat med motorsykkel som stadig spør om han skal hente meg med den når vi skal ut på noe, og jeg sier alltid nei. Jeg tør ikke rett og slett, føler meg tryggere i bil. Ville du satt på? Eller kjører du selv?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 13:11   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motorsykkel - ville du satt på?

Eg hadde ein kjærast med sykkel ein gong og eg virkelig hata å måtte ("måtte") sitje på. Eg syns det kjennast utrygt og det er på ingen måte komfortabelt.

Gammel 12-07-25, 13:21   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Pappa «tvang» meg til å sitte på en gang. Ga meg bare redsel, ingen glede. Sitter ikke på med noen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 13:36   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter stadig bakpå og opplever det som så trygt det kan bli. Åpenbart mindre trygt enn med bil, men det er jo også der frihetsfølelsen ligger. Mannen er en god og rolig sjåfør og sykkelen er ganske ny med mange sikkerhetsmekanismer. Jeg har aldri følt meg utrygg på turer og ferier.

Gammel 12-07-25, 14:30   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri fått tilbud om det. Datteren min hadde en kjæreste en periode med lett motorsykkel, og hun satt mye på. Jeg skjønte at jeg ikke kunne nekte henne det, så vi fokuserte på sikkerhet, kjøpte egen jakke til henne og sånn. Etter det ble slutt kom det frem at de hadde kjørt ut av veien en gang og at det hadde vært litt skummelt. Hun har lyst på lappen på sykkel selv, så jeg svarer stort sett alltid ja til at hun kan låne bil, sånn at hun ikke skal kjenne behovet. Jeg synes det er skummelt.

Hvis jeg skulle ha svart ja selv, måtte det ha vært en jeg stolte veldig på, som jeg opplevde som trygg og ansvarlig i trafikken. Men har aldri tatt stilling til det på ordentlig.

Gammel 12-07-25, 15:00   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min har ikke mindre enn 3 motorsykler, så det er et stående til ud om å bli med en tur.
Jeg har ingen betenkeligheter med å sitte på, han er en svært erfaren og klok sjåfør, og kjører ikke uvettig.
Selvfølgelig kan en ulykke skje på mc, som alle andre steder, men det er ikke noe som holder meg tilbake.
Skal man sitte på MÅ man ha kjøreklær som er beregnet på det, ikke vanlige klær som ikke gir den beskyttelsen kjøreklær gir om ulykken er ute.
Det sagt, jeg synes det er usigelig kjedelig å sitte på, så det er ikke hver sesong jeg gidder.

Sist redigert av Nextlife : 12-07-25 kl 17:00.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 15:29   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hadde ikke hatt betenkeligheter i det hele tatt om jeg hadde hjelm sog kjøreklær som passet.

Gammel 12-07-25, 16:11   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hverken kjøreklær eller hjelm, og har ikke planer om å kjøpe det heller.

Gammel 12-07-25, 17:01   #9
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Nå ville jeg aldri funnet på å gjøre det.
Da jeg var ungdom og mer dumdristig gjorde jeg det.

Gammel 12-07-25, 17:47   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sittet på med motorsykkel , det gikk helt fint g jeg kunne gjort det igjen .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 18:36   #11
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sittet på mange ganger og liker det veldig godt. Men, jeg har ingen behov for å ta førerkort på mc,altså.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 18:38   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg satt på han som etter hvert ble mannen min (og så eksmann). Det føltes trygt, men vi kjøpte fullt utstyr til meg. Dette var før vi fikk barn.

Gammel 12-07-25, 19:11   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette må du kjenne på selv.

Da jeg var ung voksen hadde jeg kjæreste med stor mc. Han hadde fullt utstyr til meg også, og kjørte ikke fort/farlig. Jeg likte å kjøre sammen med ham, og det ga en fellesskapsfølelse.

Gammel 12-07-25, 19:21   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt på da jeg var ungdom, ville gjort det i dag og, men ikke med hvem som helst. Har lappen selv, men har ikke kjørt på over 30 år.

Gammel 12-07-25, 20:50   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg rett og slett ingen interesse av.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 21:52   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sittet på med både mannen min og faren min, på lengre turer med tung motorsykkel (1000cc). Ingen av dem kjører motorsykkel lenger nå, så det er noen år siden. Den gangen syntes jeg i alle fall det var gøy. Litt skummelt i starten, og så gikk det over og jeg slappet godt av. To av ungene har også sittet på med min far, på korte turer.

Riktige klær og utstyr er en selvfølge.

Sist redigert av My : 12-07-25 kl 21:58.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-25, 22:23   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg liker fart, og mc kunne nok vært noe for meg, men jeg er litt for redd for å bli skadet eller dø.

Gammel I går, 10:54   #18
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har en kamerat med motorsykkel som stadig spør om han skal hente meg med den når vi skal ut på noe, og jeg sier alltid nei. Jeg tør ikke rett og slett, føler meg tryggere i bil. Ville du satt på? Eller kjører du selv?

Tenker han du skal sitte på uten hjelm og tilpassede klær? Eller tar han det eventuelt med?

Gammel I går, 11:31   #19
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt på to ganger da jeg var sånn 18-20 år gammel. Dette var med kollegaer som var en del eldre. Jeg likte det ikke, har aldri vært glad i fart og syntes det var skummelt. Jeg er glad for at vår sønn aldri har snakket et ord om moped eller motorsykkel. Kjenner til for mange som har skadet seg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 14:33   #20
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motorsykkel - ville du sittet på?

Jeg sitter jevnlig på med kjæresten.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.