Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noe vi bør gjøre på en liten tur til Nice?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 13:14   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe vi bør gjøre på en liten tur til Nice?

Jeg og 19 åringen min skal til Nice i tre dager. Vi har vært der en gang når gutta vår små, men det var bare noen timer.

Er det noe vi bør gjøre der? Begge er glade i å shoppe, bade og se ting. Det er jo ikke all verden man rekker på tre dager, men vi få over halve dager både dagen vi kommer og dagen vi drar.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:29   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe vi bør gjøre på en liten tur til Nice?

Dere bør nettopp shoppe, bade og se ting.

Er en forholdsvis kort togtur til Monaco, hvis dere føler dere har tid til det, det er gøy å se. Og det var også en fin utflukt å ta bussen til Èze, en historisk landsby oppi høyden, kikke litt rundt der, og gå den bratte Nietzsche-stien (ja, filosofen, han likte å gå der) med fatastisk utsikt over turkist Middelhav, ned til dagens Èze ved sjøen og bade, for deretter å ta toget tilbake til Nice.

Men når dere har bare tre dager så ville jeg kanskje prioritert å bare slappe av og kose meg i Nice.

Sist redigert av My : I går kl 13:37.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:36   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg syns det var fint oppe på borga, stille og rolig. Gå opp eller ta heis.

Antibes er verdt ein tur, kan kombinerast med bading.

Personleg syns eg Monaco var usjarmerande og kvalmt, men samtidig var det jo litt "artig" sjå.

Om dokker skal ta tog kan billett kjøpast i Entur-appen.

Gammel I går, 13:43   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært et par ganger i Monaco tidligere, selv om det er mange år siden. Jeg tror ikke vi kommer til å prioritere det denne gangen. Vi har lagt to planer, et lite cruise på en time langs kysten en av dagene, og en times "lag din egen parfyme" den andre dagen. Det parfymegreiene var det han som ville, han er en smule opptatt av godlukter. Ellers skal vi bo på en hotell ved stranda, så det er lett å komme seg til stranda for å bade litt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 13:53   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har vært et par ganger i Monaco tidligere, selv om det er mange år siden. Jeg tror ikke vi kommer til å prioritere det denne gangen. Vi har lagt to planer, et lite cruise på en time langs kysten en av dagene, og en times "lag din egen parfyme" den andre dagen. Det parfymegreiene var det han som ville, han er en smule opptatt av godlukter. Ellers skal vi bo på en hotell ved stranda, så det er lett å komme seg til stranda for å bade litt.

De "lag din egen parfyme"-greiene bør aller helst oppleves i Grasse, hvis han er interessert i godlukter. Det regnes som "parfymehovedstaden" (Jean-Baptiste Grenouille drar dit for å utdanne seg til parfymemaker, btw, i klassikeren Parfymen - historien om en morder, av Patrick Süskind), og veldig fint. Tar en times tid med tog, via Antibes og Cannes. Vi var der på parfymemuseum/gammel parfymefabrikk (det er flere), og datteren min lagde sin egen parfyme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.