Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er dette ironi?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-25, 15:35   #30
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ironi?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ja, nettopp. Det var derfor jeg ikke skjønte hva du mente med samfunnsproblem?

Jeg mener samfunnsproblemet er at barnehagene sitt "mandat" ikke er i samsvar med hvor nødvendige de er. Jeg mener at barnehage (i denne tråden blant annet) fremstilles som er med "frivillig" enn det i realiteten er.

Opprinnelig lagt inn av Zulu

Pkt 1: Det er bare en annen måte å formulere det samme på. Hva som er ønskelig må jo ligge til grunn for regelverk som for eksempel bemanningsnormer, arealnormer o.l. Dette er store politiske og faglige diskusjoner både om hva som er ønskelig, nødvendig og hva som er gjennomførbart.

Ja, jeg mener jo at det er "ferdig diskutert" hva det politiske ønsket er: Begge foreldrene skal arbeide 100% - da blir barnahage et krav og ikke et frivillig tilbud.

Opprinnelig lagt inn av Zulu

Pkt 2: Ja, jeg leser det også slik, men jeg er ikke enig med henne.

Du er uenig i at barnahagen skal være delaktig i oppgaver som køståing og dotrening? Dette skal være 100% foreldrene sitt ansvar? (Så vidt jeg vet så gjør barnehagene dette i dag, men de er lite ressurser til det)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.