Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen som skal demonstrere foran UD i morgen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 13:42   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Er det noen som skal demonstrere foran UD i morgen?

Jeg er litt sjokkert over å se null diskusjon om Gaza her, når jeg kikket innom i dag etter langt fravær.
Det har sikkert sine grunner, men jeg ble altså velsig overrasket. Har dere bestemt å ikke diskutere det?

Ihvertfall, nå er krisen så akutt at folk dør mens mat og vann står rettt ved, men ikke får slippe inn fordi Israel blokkerer. Det er i mine øyne oppfylt kriteriene for en militær intervensjon, og uansett et helt annet nivå av aksjoner fra regjeringen.

Jeg vurderer å ta fri og hive meg på fly i morgen for å demonstrere. Er det noen av dere som skal?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20250722_133752_Instagram.jpg (638,4 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg Screenshot_20250722_133755_Instagram.jpg (571,0 KB, 124 visninger)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 15:01   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som skal demonstrere foran UD i morgen?

At vi ikke diskuterer det betyr ikke at vi ikke er opptatt av det, eller klar over det du skriver. Det er vel mer det at det ikke er så mye å diskutere, vi er soleklart enige, og mer eller mindre sjokkerte og rystet av det som skjer. Vi kunne overgå hverandre i å poste rystende detaljer eller sjokkerende bilder, eller innlegg om hvor rasende og fortvilte vi er, men jeg ser ikke helt poenget. Men inne i andre diskusjoner dukker det jo opp fra tid til annen når det er relevant, som f.eks i den relativt nylig startede valgtråden, der noen nevner parti som uaktuelle fordi de ikke tar aktivt avstand fra handel med Israel, f.eks, og forskjellen på disse partiene og de som aktivt støtter Israel. Forskjell på Russland og Israel når det gjelder nekt av deltakelse i internasjonal idrett og kultur, hvordan USA og Trump forholder seg til konflikten. Slike ting. Så det er jo der, hele tiden. Og jeg er enig i at Israel må tvinges til å slippe nødhjelp igjennom, om det så må være med militær makt. For det som skjer nå er bare grusomt.

For å svare på spørsmålet så har jeg ingen som helst mulighet til å ta fri og hive meg på et fly for å delta i denne demonstrasjonen.

Gammel I går, 15:42   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber, og kan ikke ta fri, men skulle gjerne gjort det. Jeg har deltatt på mer lokale markeringer og demonstrasjoner, og også arrangert flere demonstrasjoner, så engasjementet mangler ikke.

I dag er jeg mest oppgitt over det "strenge" brevet regjeringen har undertegnet, sammen med en del andre land. Et brev som nok en gang bare er ord, og ingen forpliktelser eller handling. Så kan Israel si fysj og fysj, dette er vi ikke enige i, og så fortsette jævelskapen sin. Jeg blir regelrett kvalm.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:26   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Ja, ord er så håpløst i en så akutt situasjon som de siste dagene.

Jeg har skrevet flere brev de siste ukene, til alle departementene, og alle stortingsrepresentantene fra mitt fylke.

Øredøvende stillhet. Og når Mimir fra Rødt, som profilerer seg valgmessig ikke svarer, og ikke sier noe som helst, samtidig som han poster ivei på IG om banaliteter....

Jeg har fått mer respons på å poste til mediene om den passive og sparsommelige dekningen av nyheter. Det ligger et regneark på nett med oversikt over kontaktadresser, og jeg har tipset rett til tips-adressene om nytt som kommer på Instagram, AlJazeera etc. De svarer ikke, men jwg ser de plukker opp litt mer av sakene. Regner med de får flere slike henvendelser og at alle monner drar.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 19:23   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke fått med meg denne demonstrasjon. Hadde jeg fått til skulle jeg kommet, i morgen får jeg ikke til. (Pga ferie, det blir jo veldig ilands).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.